galanz November 22, 2009 Report November 22, 2009 det började med att oljetrycket inte gav utslag sedan har lite mer stökat:(färddatorn säger dock att allt e som det ska och ger riktiga siffror)men instrumenten verkar helt fel kalibrerade eller ngt.oljetryck = utanför skalantemp = okbatteri = okhastighet = har funkat dåligt men funkar nuvarv = visade allt från utanför skalan till 6000 på tomgångligger på runt 2000 tomgång just nu.....tycks bli bättre varje gång startar bilenbensin = utanför skalanvad beror detta på? ska bilen kalibreras om?glappkontakt? Citera
grufman November 22, 2009 Report November 22, 2009 ta bort minuspolen på batteriet och låt va av några minuter. Sen kalibrerar klustret om sig. Citera
galanz December 13, 2009 Author Report December 13, 2009 har pillat vidare i detta,,,,,,,,tror det är ngt fel i instrumenthuset då färddatorn inte tycks indikera ngt konstigt (datasignalen borde va rätt)har lossat mätarhuset o pillat lite utan ngt mkt bättring. ibland funkar vissa mätare o ibland inte. det mest tydliga är att de inte går tebax......dvs tex bensinen blir bara fullare o fullare för varje gång jag startar bilen. det rasslar o man kan se nålen försöker röra sig....finns det ngn snäll skäl här som skulle kunna tänka sig låna ut sin mätarhus / testa min på sin bil så jag vet om jag ska köpa en ny? jag finns i uddevalla/lidköping Citera
grufman December 13, 2009 Report December 13, 2009 jag kan ha fel, men det kan finnas en mikroskopisk risk att klustret måste kodas in för att funka när du testar. Nycklarna sitter i pcm-boxen så det borde inte vara något problem. Citera
galanz January 11, 2010 Author Report January 11, 2010 Har nu kopplat in canbus o ser att vart fall varvtal stämmer vilket borde göra att det är själva klustret som e kass!tycker det e otäckt dyrt o funderat lite..... såg på forum i usa att tidiga bilar hade svaga "motorer" i mätarna som dör.....ngn som testat att laga klustret?? eller vet ngt mer i saken?? Citera
mike85 January 11, 2010 Report January 11, 2010 De ända tippset jag kan ge e att kolla om mätarhusen finns kvar i någon av dessa:http://www.blocket.se/osby/Ford_Mustang ... ?ca=18&w=3http://www.blocket.se/osby/Ford_Mustang ... ?ca=18&w=3 Citera
grufman January 11, 2010 Report January 11, 2010 De ända tippset jag kan ge e att kolla om mätarhusen finns kvar i någon av dessa:http://www.blocket.se/osby/Ford_Mustang ... ?ca=18&w=3http://www.blocket.se/osby/Ford_Mustang ... ?ca=18&w=3ingen av dom där är premium-paket dvs 4-mätare... och ts har 6-mätares Citera
tommybo January 21, 2010 Report January 21, 2010 Hej.Är ny här på forumet.Har precis fått hem min mustang GT cab,Verkar som mina mätare börja spöka också.Funkade när jag körde bilen i usa men nu står varvräknar nålen rakt ner och det låter en del från mätarna när jag stänger av bilen.Har du löst problemet på din bil?Är min första mustang så jag kan tyvärr inte så mkt.om dessa bilar.mvh.Tommy Citera
galanz January 21, 2010 Author Report January 21, 2010 har köpt ett nytt instrument men har listat ut vad felet är! dvs jag har ett beggat fungerande till salu! Citera
Daniel Linde January 21, 2010 Report January 21, 2010 Hej.Är ny här på forumet.Har precis fått hem min mustang GT cab,Verkar som mina mätare börja spöka också.Funkade när jag körde bilen i usa men nu står varvräknar nålen rakt ner och det låter en del från mätarna när jag stänger av bilen.Har du löst problemet på din bil?Är min första mustang så jag kan tyvärr inte så mkt.om dessa bilar.mvh.TommyMätarna låter när du stänger av bilen, det är normalt.Låter tills dom lagt sig där dom ska i viloläge.Mina iaf, antar alla andra har samma fenomen. Citera
mike85 January 22, 2010 Report January 22, 2010 Hej.Är ny här på forumet.Har precis fått hem min mustang GT cab,Verkar som mina mätare börja spöka också.Funkade när jag körde bilen i usa men nu står varvräknar nålen rakt ner och det låter en del från mätarna när jag stänger av bilen.Har du löst problemet på din bil?Är min första mustang så jag kan tyvärr inte så mkt.om dessa bilar.mvh.TommyMätarna låter när du stänger av bilen, det är normalt.Låter tills dom lagt sig där dom ska i viloläge.Mina iaf, antar alla andra har samma fenomen.Så beter sig mina också.Så de borde vara normalt Citera
Sammy2 February 18, 2010 Report February 18, 2010 Felet beror på att det är dåliga stegmotorer i mätarna, finns en kille i Usa som fixar det. Här är kontaktuppgifter:IF YOU HAVE ANY QUESTION PLEASE CALL ME AT 507-429-4489 OR EMAIL AT DIGITALGUY_1@CHARTER.NET Citera
galanz February 18, 2010 Author Report February 18, 2010 just så ligger det till. ska laga mitt i helgen! rapport kommerom jag lyckas så kan jag sälja mitt andra nyinköpta kluster om ngn är intresserad. (interior upgrade)Kan även tänka mig laga instrument för 1650kr inkl. material. Citera
uscars April 18, 2010 Report April 18, 2010 just så ligger det till. ska laga mitt i helgen! rapport kommerom jag lyckas så kan jag sälja mitt andra nyinköpta kluster om ngn är intresserad. (interior upgrade)Kan även tänka mig laga instrument för ca 1000kr inkl. material.Jag har en 05a med en varvräknare som visar lite vad den vill,har du lösningen så är jag intresserad Citera
galanz April 18, 2010 Author Report April 18, 2010 jag har ett fungerande instrument kluster ca 3000 mil till salu om så önskas......det går nå mig på 070 280 47 19 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.