Jump to content

Recommended Posts

det började med att oljetrycket inte gav utslag sedan har lite mer stökat:

(färddatorn säger dock att allt e som det ska och ger riktiga siffror)

men instrumenten verkar helt fel kalibrerade eller ngt.

oljetryck = utanför skalan

temp = ok

batteri = ok

hastighet = har funkat dåligt men funkar nu

varv = visade allt från utanför skalan till 6000 på tomgång

ligger på runt 2000 tomgång just nu.....tycks bli bättre varje gång startar bilen

bensin = utanför skalan

vad beror detta på? ska bilen kalibreras om?

glappkontakt?

• 3 weeks later...

har pillat vidare i detta,,,,,,,,tror det är ngt fel i instrumenthuset då färddatorn inte tycks indikera ngt konstigt (datasignalen borde va rätt)

har lossat mätarhuset o pillat lite utan ngt mkt bättring. ibland funkar vissa mätare o ibland inte. det mest tydliga är att de inte går tebax......dvs tex bensinen blir bara fullare o fullare för varje gång jag startar bilen. det rasslar o man kan se nålen försöker röra sig....

finns det ngn snäll skäl här som skulle kunna tänka sig låna ut sin mätarhus / testa min på sin bil

så jag vet om jag ska köpa en ny? jag finns i uddevalla/lidköping

jag kan ha fel, men det kan finnas en mikroskopisk risk att klustret måste kodas in för att funka när du testar. Nycklarna sitter i pcm-boxen så det borde inte vara något problem.

• 4 weeks later...

Har nu kopplat in canbus o ser att vart fall varvtal stämmer vilket borde göra att det är själva klustret som e kass!

tycker det e otäckt dyrt o funderat lite..... såg på forum i usa att tidiga bilar hade svaga "motorer" i mätarna som dör.....

ngn som testat att laga klustret?? eller vet ngt mer i saken??

• 2 weeks later...

Hej.Är ny här på forumet.Har precis fått hem min mustang GT cab,Verkar som mina mätare börja spöka också.

Funkade när jag körde bilen i usa men nu står varvräknar nålen rakt ner och det låter en del från mätarna när jag stänger av bilen.

Har du löst problemet på din bil?Är min första mustang så jag kan tyvärr inte så mkt.om dessa bilar.

mvh.Tommy

Hej.Är ny här på forumet.Har precis fått hem min mustang GT cab,Verkar som mina mätare börja spöka också.

Funkade när jag körde bilen i usa men nu står varvräknar nålen rakt ner och det låter en del från mätarna när jag stänger av bilen.

Har du löst problemet på din bil?Är min första mustang så jag kan tyvärr inte så mkt.om dessa bilar.

mvh.Tommy

Mätarna låter när du stänger av bilen, det är normalt.

Låter tills dom lagt sig där dom ska i viloläge.

Mina iaf, antar alla andra har samma fenomen.

mvh.Tommy

Mätarna låter när du stänger av bilen, det är normalt.

Låter tills dom lagt sig där dom ska i viloläge.

Mina iaf, antar alla andra har samma fenomen.

Så beter sig mina också.Så de borde vara normalt

• 4 weeks later...

just så ligger det till. ska laga mitt i helgen! rapport kommer

om jag lyckas så kan jag sälja mitt andra nyinköpta kluster om ngn är intresserad. (interior upgrade)

Kan även tänka mig laga instrument för 1650kr inkl. material.

• 1 month later...
just så ligger det till. ska laga mitt i helgen! rapport kommer

om jag lyckas så kan jag sälja mitt andra nyinköpta kluster om ngn är intresserad. (interior upgrade)

Kan även tänka mig laga instrument för ca 1000kr inkl. material.

Jag har en 05a med en varvräknare som visar lite vad den vill,har du lösningen så är jag intresserad