Jump to content

Recommended Posts

Hej! Jag är i färd med att köpa en bil i Virginia och behöver hjälp med info om hur det är att få hem den. Jag har tänkt att själv åka över och köra bilen till New York för utskeppning. Vilka dokument behöver man för att avregistrera bilen i USA? Hur avreggar man? Tar det lång tid? Måste man befinna sig i USA under hela förloppet? Har tänkt att anlita Nordtrafik för sjötransport, någon som har erfarenhet av detta (till synes seriösa) företag?

Jag har tittat i Nostalgia Mustangspecial men tycker att det är lite för odetaljerat på vissa punkter.

Hoppas att det finns någon som har koll och kan hjälpa mig.

//Eddie

det enklaste är att låta nordtrafik sköta allt inklusive upphämtning. Eftersom dom har hanterat typ 100 000 bilar förut så vet dom exakt vart bilen ska och hur alla papper ska hanteras. Jag skulle inte sätta mig i någon annans bil och köra den härsan och tvärsan. Kan uppstå tveksamheter med försäkring osv.

När jag köper bilar i usa så ber jag min speditör att ta kontakt med säljaren och lösa allt. Det har aldrig varit några problem på varken bilar eller båtar. Jag använder bara Manaco Intl Forwarding. Funkar utmärkt.