Jump to content

Recommended Posts

• Svar 55
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Shit pommes frites! Det blir en rolig motor. Bara att ösa på med bilder på delarna. Ska du stoppa den i cabben?

he he.. nä den ska inte ner i cabben.. den hade nog vekit sig på mitten av denna boss motor som minst blir på 520". 600" hade varit roligt :)

Den ska ner i min 69:a som ersättare för den kompressormatade 408an.

Vad blir det för storlek på den då?:confused:

minst 520 cubiktum, ser ut att bli en 4,3" vev o D0 blocket blir 030 eller 040 borrat. 4,39" alt 4,40" borr

men är sugen på ett nytt 4 bultat SVO block o då kan jag borra upp till 4,6 i borr.. en 4,5 vev i o vi är uppe på nästan 600 cubiktum dvs 10 liter :)

Men ett SVO block med 4,3 vev o 4,5 borr är nog det som tilltalar mest men då blir bygget lidande ett år längre :(

Har också en procharger liggande som kan ge 750 hp en till sådan så.......

vi får vell se var det slutar lol

viktigast i nu läget är att skaffa de delar som behövs för att få ner motorn i bilen.. tråg o sprängkåpa är på väg så det behövs heders o motorfästen

minst 520 cubiktum, ser ut att bli en 4,3" vev o D0 blocket blir 030 eller 040 borrat. 4,39" alt 4,40" borr

men är sugen på ett nytt 4 bultat SVO block o då kan jag borra upp till 4,6 i borr.. en 4,5 vev i o vi är uppe på nästan 600 cubiktum dvs 10 liter :)

Men ett SVO block med 4,3 vev o 4,5 borr är nog det som tilltalar mest men då blir bygget lidande ett år längre :(

Har också en procharger liggande som kan ge 750 hp en till sådan så.......

vi får vell se var det slutar lol

viktigast i nu läget är att skaffa de delar som behövs för att få ner motorn i bilen.. tråg o sprängkåpa är på väg så det behövs heders o motorfästen

Låter spännande! jag läste som ung (25 år sen) om en 611 kubiktums "gapp & rush ?" motor som levererade 1 1oo hp med förgasare..

tror att detv ar med den tidens max stroke och lösa foder :rolleyes: