December 4, 200915 yr comment_84142 funderar på köpa ngt instrument för läsa felkoder etc.ngt märke ni kan rekomendera?? får gärna läsa andra gränssnitt åxå.....samt vara billigkan dessa instrument även visa live data?? eller måste datorn kopplas in (följer det med program när köper instrument)snälla. utbilda mig!
December 4, 200915 yr comment_84146 Vi har fords IDS-instrument på hyllan. Klarar allt. 39900+ moms inkl utbildningAlternativt ax700. 995kr, men där ser du inte livedata, men den är billigAlternativt AX6000, 4695kr. Där ser du livedata
December 4, 200915 yr comment_84148 Kan tilläggaScanner: Läs felkoder och livedataCode reader: Läs felkoderDet du ska tänka på är att 99.99% av alla felkodsläsare endast kan läsa ut felkoder från PCM-boxen. Du kan alltså inte få ut någon info från larmboxar, klimat, abs osv.Den livedata du får ut är ofta en liten del av vad som finns, men återigen, 99.99% har en begränsning som gör att du kanske får ut 10 parametrar (en Gt 05 kan ha 60-70 parametrar)Några få datorer kan få ut ABS-data också, och ytterligare några få kan dessutom få livedata från abs-systemet.Vill du kunna göra allt finns det bara originaldatorerna, typ som rotundas IDS, men den funkar då bara på Ford/Lincoln/Mercury/Mazda/Jaguar/landrover
December 5, 200915 yr comment_84172 Varför inte köpa en Diablo Predator som man använder för att ladda in nya tunes om man sätter på ett Cold air intake, med den kan du även läsa/ta bort felkoder och logga data som går att föra över till PC om man vill.http://diablosport.com/index.php?module ... lay&pid=51
December 5, 200915 yr Author comment_84201 39900....som hittat tack iaf grufman för du bra svarang. diablo låter det ju lite intressant om det går styra lite parameterar....ingår tunes??? och klara en simpel amatör av den???var köpa och vad kosta?????????lutar mest åt ngt kina instrument som läser live data för 1000kr just nu.....är jag fel ute?
December 6, 200915 yr comment_84213 Det ingår diablo:s egna tunes och ett antal tunes för olika CAI + att man kan köpa tunes på internet från USA och föra över till Diablon, vilket jag har gjort. Den är väldigt lätt att användaKöpte min med bilen i samband med importen, 400USD, var man handlar här hemma vet jag inte.