beo stoby December 30, 2009 Report December 30, 2009 Hej!Läste i forumet om trepunktsbälte och infästningar.Jag har tagit bort mitt bälte för det var helt tokigt monterat. Ett Saab-bälte med glidinfästningen uppe i taket vid baksätet. Det var så högt så bältet låg över halsen. Läste om en claes.wallin@hp.com som nämnde att ev 68:or hade gängade lämpliga för trepunkt. Finns det någon som kan ge mer tips för jag hittar inte något fäste vid golvet för rullen heller. Den var monterad inne bakom plåtpanelen för baksätet där de hade skurit hål i plåten.Fanns det fästen för midjebälten på 68:an? Tacksam för hjälp.Beo Citera
kjorran December 30, 2009 Report December 30, 2009 Hej BeoHar midje bälte i min 68:a, gängat hål i kardantunneln samt på insida sparklåda, när jag köpte bilen satt det 3 punktsbälten i den. Infästningspunkterna finns kvar ska ta bilder och lägga in.mvh/kjorran Citera
beo stoby December 31, 2009 Author Report December 31, 2009 Hello!Suveränt. Känns lite olustigt att köra utan bälte. Kan det vara uppfostran eller gammal vana!?!?Beo Citera
kjorran December 31, 2009 Report December 31, 2009 Hej igenHär kommer bilderna hoppas att du får ut nått av dom. Fick inte bilderna i rätt ordning men bild 1,2,7och 8 på midjebältet övriga bilder på 3punkts bältet där jag håller rullen finns ett hål borrat i golvet - där rullen satt förstärkt med kraftiga brickor.Försökte lägga in snyggare bilder som var gjorda i publisher men dom blev för stora hoppas att du får en uppfattningvar orginalfästena bör sitta och hur 3 punktsbältet satt i min bilkjorranmustangbälten 001.JPG[/attachment:193ccc1m]mustangbälten 002.JPG[/attachment:193ccc1m] Citera
beo stoby January 1, 2010 Author Report January 1, 2010 Hej och god fortsättning på det nya året!!Det är ju ... att det ska vara så kallt ute och även i garaget för nu har jag fått så många goda råd så det kliar verkligen i fingrarna att börja med bilen!Tack för bilderna och hjälpen. Beo Citera
Recommended Posts