bb Posted February 21, 2010 Report Share Posted February 21, 2010 verkar bli en sen premiärtur i årIMG_2137.JPG[/attachment:1s81jlvc] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike85 Posted February 21, 2010 Report Share Posted February 21, 2010 Ja så känns det verkligen.Riktigt tungt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm Posted February 21, 2010 Report Share Posted February 21, 2010 ja ja en snöslung. Sen ä de bara att åka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schröder Posted February 23, 2010 Report Share Posted February 23, 2010 Ja tyvärr är det nog inte läge för att åka med fin bilen på ett långt tag ännu.... Tyckte jag och traktorn skottade mycket snö förra vintern, tänkte att så mycket snö får vi inte på längen men ack vad jag hade fel......Tur att man har både fronlastare och snö blad Ändå så tycker jag det går bra med snön värre är det med kylan, ca -25 i skrivande stund och ja det snöar också!Pajade en hydraul pump här hemma på gården i förra veckan och att skruva det i -20 är inte skoj, oljan är grymt kall kan jag säga och även själva pumpen/verktygen.... Lider varje gång med de på jobbet som tvingas utomhus och skruva lastbilar i vinter....inomhus är det regnkläder som gäller pga all snö, is och salt slask som är på bilarna. Det är bara att välja endera blir man kall eller så blöt/kall..... Tur att man är pappa ledig Det är nu man skulle haft en skoter, jag och tjejen hade tänkt handla en varsin men blev för snåla i höstas men till nästa vinter står det nog två i garaget, då vet vi ju garanterat vad som inträffat = ingen snö alls...... Det är bara att spänna på sig slalom skidorna och stå ut så länge, förr eller senare så kan man vrida om nyckeln och njuta Tänk ett varmt Rättvik och med en kall bira i näven, mmmm..... Med det på näthinnan så kan jag stå ut ett tag till.....men bara ett tag till MVH Schröder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elboy cmc 388 Posted February 24, 2010 Report Share Posted February 24, 2010 I söndags så kunde jag inte hålla mig. Var tvungen att gå ut och vrida om nyckeln samt rulla några m fram och sen tillbaka i garaget samt en rejäl varmkörning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts