April 8, 200321 yr comment_437 Hej!Min tankmätare fungerar inte.Jag har börjat felsöka från tanken.Om jag ohm. mäter över tankgivaren, visar den 230 ohm vid 1/2 tank.Är det ett normalt värde? Hjälp önskas.Mustang ht 69a.
April 8, 200321 yr comment_441 Hej Glenn!Jag kommer att jobba med min bil i garaget i kväll och kan kolla då.Min bil är visseligen en -68:a men du borde kunna få en ledtråd ändå.Jag återkommer om du inte får något svar innan ikväll.P-O Olsson
April 8, 200321 yr comment_447 Tror att ett vanligt fel är att flotören är fylld av bensin och inte reagerar på full eller tom tank. Detta hände i alla fall mig. Ta ur givaren och kolla.
April 8, 200321 yr comment_449 Hej igen!Vilken tur att du frågade om detta just idag. Jag har nämligen bytt tanken i vinter men jag har inte monterat den ännu. Därför skulle det bli så enkelt att kolla detta i kväll. Så döm om min förvåning när jag ohmmätar tankgivaren och den inte ger något utslag. Va? Vad är detta? Avbrott i tankgivaren! Jag tar ur tankgivaren och upptäcker att det är glapp mellan niten och kabeln. Som sagt tur att jag upptäckte detta nu och inte när tanken var monterad och FYLLD!!! I kväll skulle jag montera en krängningshämmare bak, och imorgon skulle jag montera tanken.Hur som helst, min tankgivare ger 65 ohm vid full tank, och 9,5 ohm vid tom.Lycka till!P-O Olsson