Jump to content

Recommended Posts

Hejsan!

De senaste två dagarna har taget stora delar av mitt tålamod. Förra sommaren packade

bromsservoklockan ihop på min 67:a Shelby i Sverige. Nu fick jag äntligen energi att skaffa en ny. Kollade Ebay och en massa Caldone A1 som renoverar dessa klockor. Kan köpas med eller

utan huvudcylinder. Jämförde Ebay priser med O'Reillys, NAPA och AutoZones. De var alla billigare och gick att köpa on line. Dessa var alla renoverade av Caldone. Beställde en med HC hos O'Reillys för Power Disc Brakes med Midland Ross typ servoklocka. Kom igår och det visade sig vara en Bendix som fixats så den kan fungera men ser ju annorlunda ut. Stämde alltså inte

med bilderna på deras hemsida. Packade servon i bakluckan och åkte ner till närmaste O'Reillys.

De sade att det var felpackat och beställde en ny åt mig. Den kom i morse. Samma fel,

Bendix. De krediterade mitt kort och jag stack till AutoZone. De hade inga Midland Ross.

Vidare till NAPA som inte heller hade Midland Ross men killen gav ett telefonnummer till en firma

närmare downtown Dallas. Ringde kl 10am och de sade de hade cores men inga fixade. Sade dock att om jag kom ner kl 2pm skulle den vara färdig. Nu har jag en renoverad Midland Ross.

Kostade $207 inklusive core. Får $50 tillbaka om jag lämnar in min gamla.

Bra service men en varning, köp inte Caldones på Ebay. De har tydligen bara Bendix.

Mvh Bosse