Jump to content

bosewallius

Klubbmedlem
  • Inlägg

    672
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    2

bosewallius last won the day on 26 oktober 2021

bosewallius had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    342
  • Region
    Internationell
  • Stad
    Richardson, Texas, USA
  • Yrke
    Retired
  • Intressen
    Shelby cars

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

bosewallius's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

3

Omdömespoäng

  1. Hejsan! Kan nagon indentifiera denna artikel fran ett svenskt magazine, troligen 1967. Tidning och nummer. Tackar for all hjalp. Mvh Bosse Sewallius CMC#342 Article 1 Google Transcription.docx
  2. Hejsan, Styrpinbulten har olika längd om du har en 65/66 a med 8" axel eller om du har en 9" axel dvs HiPo.Se bild. ag hade samma problem med skakningar som du på min Shelby 65:a och fick lösa det med speciella plattor mellan fjädrarna och bakaxeln. Mvh Bosse CMC 342
  3. Jag tror Janne kan ha rätt. Min 67:a Shelby med 289 HP fick samma problem med en Holley tändspole så jag byte till original och allt fungerade. Några år senare satte jag I Pertronix tändsystem inklusive kablar och tändspole. Efter ett tag började samma problem som tidigare och jag byte tillbaka till original spole. Sedan dess Inga problem. Bosse Sewallius CMC 342
  4. Har du enktrets eller tvåkrets system på bilen nu? Du vet väl att trumbromsar och skivbromsar har helt olika huvudcylindrar. Ta ett par bilder på din huvudcylinder med locket avtahet. Mvh CMC 342 Bosse Sewallius
  5. Om du tar bort Thermactor (avgasreningen) systemet, spara det. Vart mycket pengar! Desstom, om du tar bort det tank pa att portarna dar roren gar in I topparna maste pluggas. Finns speciella Ford pluggar for detta. Mvh Bosse Sewallius CMC 342
  6. Tackar, Vilken top renovering, gratulerar./Bosse
  7. Mer info fran Registret: Bilen var Acapulco Blue och hade Black Interior, White Convertible Top, Automatic Transmission, Steel Wheels with Hubcaps, No Air Conditioning, No Tilt Steering. Bo
  8. Per, mer information fran Shelby registret 1997. Shipped to Al Grillo Ford, Lynn, MA 1/12/68 (Jan 12, 1968). Invoice dated 12/27/67. Freight Claim filed by Grillo for missing trunk keys and spare tire 1/24/68. Exported to Sweden 1973. Present owner Anders Blomqvist who reports the original engine was a 390 and the car was originally equipped with a Detroit Locker rear. As of April 1996 it's equipped with a 428 CJ and four speed transmission. Bo
  9. Per, Jag hittade tre bilder fran borjan av 80-talet. hall till godo. Ursakta kvaliten, fotografen maste ha varit full. Ha, ha Mvh Bosse Sewallius CMC342
  10. Anders Blomqvist fran Skutskar agde denna bil for lange sedan. Var en sk julgran med side pipes, olika marken i grillen osv. Jag har foton pa denna bil tagna for ca 35 ar sedan pa en Ford klubb traff. Anders bror agde ocksa en Shelby 66:a Hertz. Se om jag kan hitta bilderna. Scannar dem I sa fall och placerar dem pa denna post. Mvh CMC 342 Bosse Sewallius
  11. Jag har använt Pertronix brytarlost i många år och kopte en Pertronix tändspole. Därefter borjade problemen som du beskriver. Gick tillbaka till original tändspole och allt har funkat sedan dess, peppar, peppar ta I trä. Mvh Bosse Sewallius CMC 342
  12. Per, Det var vid min registreringsbesiktning för 40 år sedan, 1977 när jag importerat min 67:a Shelby. Fan,vad tiden går, inte klokt. Har haft samma bil i 40 år och den ser likadan ut medan husse har ändrat sig ganska mycket, speciellt kring midjan. Mvh Bosse Sewallius CMC 342
  13. Ante, du har väl tänkt på att kardanaxeln måste kortas ca 1 tum? Mvh Bosse Sewallius CMC 342
  14. Om jag kommer ihåg rätt skall de vara gula och inte vita vilket är omöjligt på gamla Mustanger där parkeringsljus och blinkers ligger i samma enhet. Parkeringsljusen måste vara vita. Bosse Sewallius CMC 342
  15. Jag tror du har kortslutning någonstans i kretsen. Kolla alla lampor och hållarna till att börja med. Du skall veta att Svensk Bilprovning inte godkänner de äldre varningsblinkers utan de vill man skall förstöra knappen på rattstången Jag tog bort reläet på min 67"a Shelby och efter en lång diskussion godkände de detta. Mvh Bosse Sewallius CMC 342
×
×
  • Create New...