Lassemålare CMC 2071 March 26, 2010 Report March 26, 2010 är det någon som har en sprängskiss eller en bild på hur ett kickdownstag sitter monteratpå en Ranchero 68 motorn är en 302a men jag vet inte vilken automat det sitter i bilen men den är orginal. Frågar på en kompis vägnar, han är 20år och har fått en Ranchero av farsan. Jag vore glad om jag kan skriva ut bilden/sprängskissen så maila eller pma eller skriv här. MVH Lasse. Citera
Ronnie S March 27, 2010 Report March 27, 2010 Det borde se likadant ut på en Ranchero som på en Fairlane, skulle jag tro. I så fall har jag en bild från Fords Shop Manual 1968. Det är inget stag utan en vajer (löst hängande, utan hölje) som går från en arm på gaspedalen och bak till växellådan. Se 9825 längst ner till höger på bilden nedan. Citera
Lassemålare CMC 2071 March 27, 2010 Author Report March 27, 2010 Tackar jäkligt hyggligt. MVH Lasse. Citera
bj0rne March 27, 2010 Report March 27, 2010 Inte så tokigt att få en Ranchero! Hoppas den föll i goda händer./Björn Citera
Lassemålare CMC 2071 March 27, 2010 Author Report March 27, 2010 ja det är fett kul men inte så konstigt farsan är roddaresen många år så grabben är född med jänkare omkring sig. Men en just farsa är det alla gånger. MVH Lasse. Citera
Recommended Posts