Jump to content

Spel i drivlinan?


Stern

Recommended Posts

Har en manuell GT 05:a och har länge småirriterat mig på spelet i drivlinan eller om det vara motorfästena. har inte provkört någon annan GT så jag vet inte om detta är normalt. Spelet känns framförallt vid gaspådrag i väldigt låga farter och det känns klonkigt.

Är detta normalt eller går det att åtgärda?

//Janne

Link to comment
Share on other sites

När jag bytte utv. i backaxeln skulle glappet vara 0,10 vid pinjong drevet.

Men det var 0,18.

Nu efter bytet är det 0,10 som det står i papperna. men jag har automat så jag märkte inget klonkande.

Satt även dit prothane motorfästen. och det känns :thumbup: .

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Bytte utväxling i veckan. skruvade ner axeln själv (tycker om att göra sakerna själv också) men lämnade iväg axeln till en erfaren gubbe som gjorde inschimsningen. Ner och uppmontering va busenkelt. Kan rekomendera ett byte, blev mycke roligt :--

Link to comment
Share on other sites

4.10 blev det. För mig blev det bara fördelar, hade ett jobbigt resonansljud när jag körde på motorväg men nu varvar den lite mer så nu går det tyst och fint. Om jag ligger i 110 enligt gps så visar mätarn i bilen 130. Drog en shellby gt 500 i helgen :-- , tyckte inte han va så kul :--:--

Link to comment
Share on other sites

Har varit lite lat på den fronten. Va inte riktigt säker på om man fixade det själv, har en excalibrator sf3 om jag inte minns fel.

Då är det dags nu ! ändra gear ratio till 4.10. och revs per mile (beror på vad du har för bak däck)

kan räkna ut vad du ska ha... vad har du för bak däck ?

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...