Stern April 14, 2010 Report April 14, 2010 Har en manuell GT 05:a och har länge småirriterat mig på spelet i drivlinan eller om det vara motorfästena. har inte provkört någon annan GT så jag vet inte om detta är normalt. Spelet känns framförallt vid gaspådrag i väldigt låga farter och det känns klonkigt. Är detta normalt eller går det att åtgärda?//Janne Citera
Claes CMC 1489 April 14, 2010 Report April 14, 2010 Jag har samma fenomen på min, om det är ngt man kan åtgärda vet jag inte, men det är inget som stör mig. Citera
*Micke* April 14, 2010 Report April 14, 2010 När jag bytte utv. i backaxeln skulle glappet vara 0,10 vid pinjong drevet.Men det var 0,18. Nu efter bytet är det 0,10 som det står i papperna. men jag har automat så jag märkte inget klonkande. Satt även dit prothane motorfästen. och det känns ./Micke Citera
Royen April 15, 2010 Report April 15, 2010 Beror inte klonkandet på att drivlinan är två delad? Men det kanske inte är det klonkandet du menar men om det är så köp ett nytt som är i en del samt aluminium. Citera
fredrik A April 15, 2010 Report April 15, 2010 Ang bakaxel:Nån som bytt utvxling? Problem med montering eller oljud efteråt?Har gjort allt annat på bilen sjælv,men blir lite skeptisk nær man hør om alla problem. Citera
Jeppeman77 April 16, 2010 Report April 16, 2010 Bytte utväxling i veckan. skruvade ner axeln själv (tycker om att göra sakerna själv också) men lämnade iväg axeln till en erfaren gubbe som gjorde inschimsningen. Ner och uppmontering va busenkelt. Kan rekomendera ett byte, blev mycke roligt Citera
fredrik A April 16, 2010 Report April 16, 2010 Trevligt,vilken utvxl? Jag køpte en 3,90.Byter æven lagrena trots att den bara gått 3000mil nær det endå ær i sær.Førdelar nackdelar med bytet? Citera
Jeppeman77 April 21, 2010 Report April 21, 2010 4.10 blev det. För mig blev det bara fördelar, hade ett jobbigt resonansljud när jag körde på motorväg men nu varvar den lite mer så nu går det tyst och fint. Om jag ligger i 110 enligt gps så visar mätarn i bilen 130. Drog en shellby gt 500 i helgen , tyckte inte han va så kul Citera
*Micke* April 21, 2010 Report April 21, 2010 Har du ändrat att du bytt utv.med datorn (SCT, Diablo) Du kan även ändra revs per mile. så kommer hastighetsmät. att gå mer rätt sen./Micke Citera
Jeppeman77 April 22, 2010 Report April 22, 2010 Har varit lite lat på den fronten. Va inte riktigt säker på om man fixade det själv, har en excalibrator sf3 om jag inte minns fel. Citera
*Micke* April 22, 2010 Report April 22, 2010 Har varit lite lat på den fronten. Va inte riktigt säker på om man fixade det själv, har en excalibrator sf3 om jag inte minns fel.Då är det dags nu ! ändra gear ratio till 4.10. och revs per mile (beror på vad du har för bak däck)kan räkna ut vad du ska ha... vad har du för bak däck ?/Micke Citera
Recommended Posts