Draken May 10, 2010 Report May 10, 2010 Fick höra av lackeraren som jag känner att den färg koden går inte att få fram =(kan det stämma? Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 10, 2010 Report May 10, 2010 Hej.PPG får fram koden, är du säker på att du har denfärgen, 1967 kod på dörrbrickan Y. Det finns och används även s.k. Highland Geen är ganska lik men har 1968 kod R. Citera
Draken May 10, 2010 Author Report May 10, 2010 Hej.PPG får fram koden, är du säker på att du har denfärgen, 1967 kod på dörrbrickan Y. Det finns och används även s.k. Highland Geen är ganska lik men har 1968 kod R. Färgen som jag har nu är inte orginal färgen...jag har bara fått höra att det ska vara dark moss green. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 10, 2010 Report May 10, 2010 Hej igen.Z är Saturn Gold, den enda som egentligen vet vilkenfärg den nu är målad med, är F.D. ägare .Ett råd är att åka till någon känd eller duktig bilackerareoch be om en skanning eller att man får söka i färgsortiment,solfjäderstickor, det behöver inte vara en original Ford färg,man kan ha lånat en liknade från ett annat bilmärke med modern blandning. Citera
maberg May 11, 2010 Report May 11, 2010 Hej!Se bifogad färgkarta. Har varit hos Auto Experten i Södertälje och dom håller på att hjälpa mig med "Lime Gold Poly" som är originalfärg på min bil.Mvh, Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 11, 2010 Report May 11, 2010 Hej.Jag jobbar på ett VAG företag och vi säljer även Skoda , jagfixade till en Grön Groda (Skoda) idag , den hadde faktiskt färgenHighland Green , så heter faktiskt färgen på Grodan Citera
bjope45 May 12, 2010 Report May 12, 2010 Hej, då kastar jag mig in i diskussionen... Min -68 är lackad i Highland Green men det verkar vara en svår färg att få tag i.Har påbörjat ett renoveringsjobb i skuffen och skulle gärna vilja lacka lite sån grön färg därbak.Någon som har en kunnig lackfirma som kan blanda till Higland Green??(och kanske lacka lite också)/Björn Citera
1096 May 12, 2010 Report May 12, 2010 Kikade lite på Glasurit´s hemsida o fann dessa... Så någon som säljer deras färger borde kunna fixa detta... Citera
mikeo cmc 748 May 12, 2010 Report May 12, 2010 När jag skulle lacka min mustang i Highland green så gick det tydligen inte att få fram den färgen sen de gick över till vattenbaserad lack. Så det blev en nissan eller toyota lack har jag för mig. Det va inte mycket som skiljde från den riktiga Highland Green lite pearl har jag för mig Citera
1096 May 12, 2010 Report May 12, 2010 Är inte de nya Bullit-modellerna i Highland Green? I så fall lär det ju finnas som vattenfärg också.... Citera
Recommended Posts