pools April 6, 2004 Report April 6, 2004 Hej!Vilken firma är det som bygger om hastighetsmätare från miles till km?Ligger i Dalarna har jag för mig.Dom brukar annonsera i Mustangforum men, jag har ingten tidning här på jobbet.mvh Citera
Gäst April 6, 2004 Report April 6, 2004 Instrument JIGE AB0247-101 16Tyvärr kan jag inte rekommendera dom.En kompis lämnade in en hastighetsmätare dit och efter ha väntat 1år så hämta han tillbaka grejerna.Då hade dom inte ens plockat ur den ur kartongen fast dom sa att dom gjort det!Kanske bara otur så fråga först och be om kostnadsförslag!Tydligen är det bara dom och någon mer till som gör sådana här jobb Citera
Fredrik fd 863 April 6, 2004 Report April 6, 2004 Jag köpte en pappersskala av Magnus som också brukar annonsera i Mustangtidningen. Jag har för mig att han hade till -67/68 med.1 Skruva ur mätarclustret2 Skruva isär det3 Limma dit papperet med vattenbaserat lim (alla urtag var klara för helljus och mätare)4 Skruva ihop clustret5 Sätt tillbaka det6 Fixat, utan att ha sabbat någonting för ca 100:- Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 7, 2004 Report April 7, 2004 Hej.Stämmer, Magnus har skalor även till 67-68 ochär bara att klistra på plats efter att mätaren demonterats.Många har problem med att hastigheten inte stämmermed vad hastighetsinstrumentet visar, felet ärtill 99% inte mätaren utan valet av däck och fälgar.Därför finns det egentligen ingen annledning att lämna instrumentet till någon firma som skall kalibreraom mätaren, spara pengarna eller annvänd dessa till något annat. :wink: Citera
Recommended Posts