May 25, 201014 yr comment_92805 Hej!Jag har fått tag i en konsol till min 68:a. Men jag tror inteatt den är riktigt komplett. Jag lägger upp nåra bilder såkanske någon kan kommentera mina frågor.Mvh.pools
May 27, 201014 yr comment_92890 Jag försöker att ge några svar:På sista bilden undrar du vad skruvarna skall vara till. Är det inte dom som skall fästas i fästen som sitter på växelväljaren som är för konsoll, se bild på länken: http://www.mustangunlimited.com/itemdy0 ... 1=F1841+01Det skall även vara belysning i skalan. Du har på samma bild kontakten som skall anslutas till lampan som ska glida under skalan, se länken:http://www.mustangunlimited.com/itemdy0 ... 1=DA167+01Växelväljaren skall sitta ihop med lampan med följande del:http://www.mustangunlimited.com/keyword ... &x=13&y=24Kanske lite hjälp ialla fall?/Tony
May 27, 201014 yr comment_92897 Har du jalusi-luckan??Även bild på underdel och mellandel (växelväljare).Jag fixade egen belysning.
May 28, 201014 yr Author comment_92931 Hej!Tack för svaren! Jag har just upptäckt att jag behöveren helt ny spak och fästet för den i kardantunneln också.Plus en del andra saker. Blev mer komplicerat och dyrareän jag trodde från början. Men, jag har ju en konsol, ochdå är det bara att gå vidare. Jag får vänta till nästa vintermed monteringen.Men frågan om hur fronten ska monteras mot konsolenkvarstår. Det var som syns på bilderna två plåtskruvar somverkar vara ditskruvade innan "stoppningen" klistrades fast.Jag lossade dom "inifrån" Verkar inte vara som det ska.Någon med idéer?Mvh.pools
May 29, 201014 yr comment_92952 Hej igen.Jag har en -67 konsoll och där verkar det vara lite annorlunda. Jag vet egentligen inte hur det ska vara på en -68 men är det inte så att du skruvar fast "radio" delen i "golv" delen innan man sätter fast stoppningen? Det verkar ju finnas clipps på bilden där baksidan på radiodelen visas. /Tony
May 30, 201014 yr comment_92993 Just det man tar först av stoppningen sedan skruvas den fast i nederkant med 2st skruv och ovankant 2st skruv i de hålen som den gamla radio konsolen sitter skruvad i. sedan trycker man dit stoppningen.
May 30, 201014 yr comment_93017 Hmm, jag har för mig jag skruvade fast fronten (med radion) från insidan och sedan monterade hela rasket?? Skickar ytterligare några gamla bilder. (min är oxå efterinsatt)
May 31, 201014 yr comment_93033 Jag tänkte bara länka till en tidigare diskussion där jag lade in ett par bilder på hur växelspaken ska se ut på en 67-68 med automat och golvkonsol: viewtopic.php?f=2&t=20273&hilit=konsol
May 31, 201014 yr comment_93060 Har en spak över till konsoll, skall vi byta (har ingen konsoll till den)
May 31, 201014 yr Author comment_93061 BYTA? Hihi...Men jag kan köpa din spak med potta, om du ger mej ett bra pris.Annars går det nog att svetsa dit ett par fästen på den jag har.Om bara SPAKEN är likadan?Mvh.pools