Kenneth Boström May 31, 2010 Report May 31, 2010 Hejsan är det någon som har bytt bromspedal eller tagit bort pedalstället ? Jag har nu lossat rattstången och skruvarna i torpedväggen och bromsvätskebehållaren och misstänker att jag behöver demontera instrumentbrädan med. Kan det vara så illa ? Kommer inte ihåg hur allt satt när jag en gång rev ner hela bilen vid renoveringen. Skall montera skivor fram och servo och skall då byta till en servobromspedal. Citera
Andreas Holmgren cmc924 May 31, 2010 Report May 31, 2010 Hej Det ska bara vara att lossa den stora pinnen med bussning där pedalen ledar sig, sitter ganka högt upp, och givetvis lossa tryckstången ut till bromsservot/huvudbromscylindern. Det syns ganska klart under instrumentpanelen. Du ska inte behöva demontera hela instrumentpanelen, pedalstället eller rattstången för denna "lilla" operation.Gjorde det pedalbyte som du nu ska göra på en kompis bil för några år sedan. När väl allt är lossat så kan det vara lite trixigt att få ut pedalen och sedan in med den nya. Var rädd om din bussning när du återmonterar.mvh/Andreascmc 924 Citera
Kenneth Boström June 1, 2010 Author Report June 1, 2010 Tack Andreas det är svårt att se något där under och man försöker att känna sig fram, får väl lägga något mjukt att ligga på så kanske det blir lite skönare, och leta fram en bra belysning så man ser ordentligt. Citera
Recommended Posts