Joachim June 3, 2010 Report June 3, 2010 Vid lägre hastigheter går motorvarvet upp och ner med ett par hundra varv/minut.Det märks mest om man kör i 50Kh eller saktare.Låser man farthållaren så är det samma symtom.Vad ska man kolla? Vad är det som styr gaspådraget vid låga hastigheter?(Förutom min högerfot..)Jag importerade bilen från US med en full tank bensin och det märktes inte till att börja med när jag körde.Problemet tyckte jag kom efter ett par tankningar här hemma.Om bensinen har någon betydelse vet jag inte, Kanske bara inbillning? Citera
Gtttggg June 3, 2010 Report June 3, 2010 Har du *ketchupeffekt* när du försöker gasa tex? Det verkar som gasspjället är skitigt. Skruva loss röret på spjället som går från luftburken och titta efter. Citera
mike85 June 4, 2010 Report June 4, 2010 Hur gammal e bilen? Tror på Robban1!! Som någan skrev här...borde vara med i servicen Citera
Gtttggg June 5, 2010 Report June 5, 2010 Jag håller med att rengörning/byte av gasspjäll borde vara med i servicen men det är lätt fixat själv. Joachim. Säg till när du har fått ordning på felet alt kom med fler frågor. PS. Underlättar om du berättar vad du har för bil typ årsmodell, motor osv... Citera
Recommended Posts