Gtttggg July 12, 2010 Report July 12, 2010 Då har du lite att göra framöver när bilen har kommit, JP. Min bil bör ha kommit fram till Sverige idag (måndag) enligt importfirman för de gav mig exakt datum. Mer info har jag inte just nu. Citera
J.P July 12, 2010 Author Report July 12, 2010 Min bil bör ha kommit fram till Sverige idag (måndag) enligt importfirman för de gav mig exakt datum. Mer info har jag inte just nu.Då kan jag bara gratulera till att du har din bil i hamn Citera
Gtttggg July 13, 2010 Report July 13, 2010 Min bil bör ha kommit fram till Sverige idag (måndag) enligt importfirman för de gav mig exakt datum. Mer info har jag inte just nu.Då kan jag bara gratulera till att du har din bil i hamn Tackar för det. Jag har fått bekräftat att bilen har äntligen kommit till Sverige. Nu återstår hur snabb tullarna är att släppa containern till importfirman så de kan ta ut innehållet men det sker denna vecka såklart. Sen blir det regbesiktning och allt som hör till. Nu börjar det röra på sig. hehe Här är lite bilder på bilen i USA. Citera
J.P July 13, 2010 Author Report July 13, 2010 Här är lite bilder på bilen i USA.Riktigt snygg grattis än en gångDå är det snart ut o gaaaaasa Citera
Gtttggg July 14, 2010 Report July 14, 2010 Här är lite bilder på bilen i USA.Riktigt snygg grattis än en gångDå är det snart ut o gaaaaasa Många har redan sagt att bilen är snygg. Köra blir det hel del. haha Citera
J.P September 28, 2010 Author Report September 28, 2010 YES ÄNTLIGEN Bilen kom till Göteborg 27/8.Jag hämtade den veckan därpå 3/9.Spänd som en fiolsträng åker jag till G-borg.In på terminalen, fixa lite med papper o vänta...in kommer en kille, "bilen är framkörd" Ut kommer jag o där står den....nercabbad Den är dammig efter en månad i container.Den är f.. lika dammig invändigt, får reda på att den varit lastad nercabbad och att de monterat av vingen den ligger i baggaget.I med nycklen o den startar på ett kick. Iväg till närmsta mack o sen bär det av hemåt.Väl hemma ringer jag till California Shipping och ifrågasätter deras sätt att lasta.Får till svar att det var trångt i containern, därför de lastat nercabbat och monterat av vingen.Men de lovar mig ersättning för återmontage av vingen och lite som plåster på såret, och det fick jag, tack.EU-konvertera och fixa med papper till ursprungskontroll.18/9 Ursprungskontroll... Idag 28/9 Regbesiktning... och Kontrollbesiktning... Väntar nu bara på de svenska plåtarna, sen... Citera
evert cmc1622 September 28, 2010 Report September 28, 2010 Grattis Jonas!!!Tur att vi har Gregg som hjälper oss med våra bilar.... Citera
MJC September 30, 2010 Report September 30, 2010 Grattis till bilen J.P Ha dt bäst med bilen! O lycka till /Joakim Citera
Gtttggg September 30, 2010 Report September 30, 2010 Jag säger också lycka till med bilen. Vet hur det känns att hämta hem efterlängtade bilen. Citera
BUSET September 30, 2010 Report September 30, 2010 kanonsnygg bil mannen!såg inte dig på höstrallyt eller missa vi varann?mvh bosse Citera
J.P September 30, 2010 Author Report September 30, 2010 Tack ALLA kanonsnygg bil mannen!såg inte dig på höstrallyt eller missa vi varann?mvh bosseVar inte på höstrallyt i lördags , min bil blev reg-besiktigad nu i onsdags så jag missade det med några dagar Men nu är den klar, fick svenska reg-skyltarna idag Vi ses på vägarna Citera
BUSET October 1, 2010 Report October 1, 2010 vi får ses på vårmönstringen jag tänkte stalla in min nu i helgen! sen blir det åka fulbil resten av denna halvan på året! Citera
Recommended Posts