rrosenback July 18, 2010 Report July 18, 2010 Jag har nyligen köpt min första Mustang, en GT från -06, men jag funderar lite över automatlådans funktion, om man råkar lägga i 3ans växelläge när man startar så måste jag ta den till P för att 3ans läge ska "släppa" om jag bara petar över den till D så växlar den inte upp utan nöjer sig med 3ans växel, om jag däremot sätter den på P och sedan D så fungerar det normalt...Så ska det väl inte vara? Citera
Gäst July 19, 2010 Report July 19, 2010 Nej, man ska kunna växla "manuellt mellan alla växlarna.Låter som en justeringsgrejj, kolla med verkstan är mitt tips. Citera
Kenne Bell August 10, 2010 Report August 10, 2010 Jag har nyligen köpt min första Mustang, en GT från -06, men jag funderar lite över automatlådans funktion, om man råkar lägga i 3ans växelläge när man startar så måste jag ta den till P för att 3ans läge ska "släppa" om jag bara petar över den till D så växlar den inte upp utan nöjer sig med 3ans växel, om jag däremot sätter den på P och sedan D så fungerar det normalt...Så ska det väl inte vara?Jag fick nära på lika problem som du beskriver när jag monterade i lådan sist, det kan vara så att läget på spaken ska justeras in till lägena i lådan.Från undersidan är det trångt när lådan sitter där, så jag monterade bort konsollen och lyfte upp spaken och fixade till det, tid ca 1 tim. Citera
Recommended Posts