Jump to content

Kenne Bell

Medlemmar
  • Inlägg

    15
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Kenne Bell's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag har en lika gt med kennebell! org kattarna blåstes ur, sitter nu racekattar sedan några år. avgasvärden fina....men det är värre med besiktningen! kan du besikta med kompressorn? hur har du då gjort ?
  2. Behöver göra lite reparation av mina gråa stripes på mussen! Folien är mattgrå metallic! Har sett flera med den folien. Behöver veta fabrikat och nummer på den. Det var en firma som exklusive car använde sig av att göra jobbet 2005-2006 Det är inte samma företag som dom anlitar nu, det är kollat! Tacksam för tips!
  3. Fick problem med vänster ytterdörrhandtag för en tid sedan på min Gt -05,det fjädrade inte in som det skulle! Hittade då fina tips på den kända sidan! Gjorde som på beskrivningen och det funkade hyfsat, men kändes inte 100% rätt. Plockade bort hela handtaget och upptäckte varför det har hänt, det var en av tapparna som fungerar som led åt tryckaren invändigt, som hoppar ur sitt läge! Visst kan man justera på staget enligt beskrivningen, men då blir det kortare slag på handtaget. tyckte inte konstruktionen såg så pålitlig ut, dessa korta tappar som sticker in ett par mm i plasten. Så fixade jag det : Slipade av tapparna, borrade ett 3mm hål rakt igenom, monterade ett stålstift, som sticker ut längre på varje sida. (tog ingen bild på det) Så nu funkar det som nytt, och kommer troligtvis inte att släppa i framtiden! ingen kostnad i prinsip, bara lite tid!
  4. Fick problemet med vänster dörrhandtag för en tid sedan på min Gt -05, hittade då fina tips på den kända sidan! gjorde som på beskrivningen och det funkade hyfsat, men kändes inte 100% rätt. Plockade bort hela handtaget och upptäckte varför det har hänt, det var en av tapparna som fungerar som led åt tryckaren invändigt som hoppar ur sitt läge! Visst kan man justera på staget enligt beskrivningen. Men jag tyckte konstruktionen inte var pålitlig med dessa korta tappar som sticker in ett par mm. Så fixade jag det : Jag slipade av tapparna, borrade ett 3mm hål raktigenom, monterade ett stålstift, som sticker ut länger på varje sida. (tog ingen bild på det) Så nu funkar det som nytt, och kommer troligtvis inte att släppa i framtiden! ingen kostnad i prinsip, bara lite tid!
  5. Har en lika Musse som dej, har kört med kompressor i 5 år utan problem! Monterad av jm tech Enda problemet som uppstod var i lådan (aut) den har rasat och modifieras 4 gånger! Besiktning inga problem, bra körbarhet, kört 11 cek 187km/ på 402m, funkar fint som semesterbil. Human bränsleförbrukning. Har även steg 1 trim att sälja , luftfilter joxet!
  6. Jag har monterat kardanringar på min Gt 2005 dom var stabila och bra http://www.joeheckracing.com/store/show ... gory=Parts -2005-2007 Mustang Drive Shaft Safety Loop Kit - Pair - $229.99 Two driveshaft loops. The first true "Bolt-in" drive shaft safety Loops for the new 2005 Mustang GT. The 2005 GT model has a two-piece driftshaft. By NHRA Rules, this mandates two drive shaft safety loops to be legal. No drilling, modification, or driveshaft removal needed. Powder coated for surface protection and durability. Easy installation complete with hardware and easy to follow instructions. Vendor: Metco Ships in 2-3 days
  7. Hörde nu att det kommit en ny modell som har automatisk nivå justering som ska klara kraven. har inte testat dem själv än, men det blir nog snart!
  8. Såg en blå mustang xdl köra på Kjula den 19/9-10 har bilder om det är din.
  9. Körde 402m på 11,986 cek, 185,62km/h, 60ft 1,729 som bäst i Orsa / Tallhed midsommar 2009 GT 2005 Automat + kennebell 14psi 102okt Körde 201m på 8,253 cek 128,30 km/h 60ft 1,816 på Jämtlands dragracing open 2009 med defekt Automatlåda..:-(
  10. Jag fick nära på lika problem som du beskriver när jag monterade i lådan sist, det kan vara så att läget på spaken ska justeras in till lägena i lådan. Från undersidan är det trångt när lådan sitter där, så jag monterade bort konsollen och lyfte upp spaken och fixade till det, tid ca 1 tim.
  11. Jag var ute för lika förra sommaren, sedan den började blinka så började den växla dåligt...och fick riva ur den och få den renoverad ännu en gång. Eftersom den var nyligen preppad för mer effekt trodde jag den skulle hålla, jag hadde veckan innan kört på strippen med sliks antog det var det som dödade lådan et 11,98 /188km /h som bäst. Har nu fått denna preppad med nyaste å bästa delarna som finns att tillgå enligt företaget som byggde lådan. denna gång har jag kört 250 mil utan racing, sedan börade den skramla och ett konstigt vinande ljud kommer på Driven, även nu så började den där od lampan blinka. så nu böjar tålamodet för den att tryta. Hoppas du har bättre tur än mej , min låda är fixad 3 gånger på 2000 mil nu :-(
  12. Låter intressant med en sådan vxlåda, är det något som måste göras om för att montera dit den? Är den 4 växlad? Om man jämför med 5R55S lådan hur är utväxlingen på högsta växeln? "orginal" lådan jag har har ju 5vx och lockup. det är ju perfekt när man är ute på längre körningar, eftersom jag har lägre slutväxel än orginal. Ingår turbinen ? Hur lång är levtiden om man vill ha en låda?
  13. Min låda har inte "frihjulat" förut , den har varit typ som en manuell med distinkta växlar och full motorbroms, åt minstonde på 1an å 2an och 3an. men har upplevt att den gärna "slirar" lite på 3an som du förklar. när man ger lite gas......ger man mycke gas då slirar den inget.lockuppen har funkat på 5an. Jag har inte kört bilen med orginal lådan, utan den har varit modifierad med TCI delar och modifierad TCIturbin när jag köpte den. det har varit så pass klipp i motorn att om jag kört på 3an ca 50-60km /h och tryckt på så river den loss 295orna. utan att kickdown går i.
  14. Ja en TCI låda kanske funkar! Förra ägaren beställde en men fick den alldrig och fick mycket dålig respons från tci om lådan verkligen fanns att få, efter ca 6månaders väntande så fick han pengarna till baka som dom krävde i förskott, Nu är det tydligen dom TCI prylarna som sitter i enligt uppgift, efter andra renoveringen. och enligt firman som renoverde den öppnade han turbinen och förstärkte den. Det kan nog vara denna bil dom hadde problem med 3an för ett par år sedan, TCI lådan verkar ju inte kosta mer än vad reprationen sist gick på. men finns det lådor kanske man borde köpa en å kolla, då har man ju orginal lådan kvar som en reserv.
  15. Jag har problem att få växellådan att hålla på min GT, förra ägaren har fått den preppad och ombyggd 2 gånger, nu sist har den hållit i ca 250mil. Jag kör med 9psi på gatan och har provat med 14 psi på strippen. hamnade då på 11,89 / 187 km. kan det vara så att inte automat inte går att använda på kompressor bilar? Lådan var modifierad av en seriös firma som tog delarna från usa. Det som är problemet just nu är att 5an är borta och lockup funktionen lika så. dessutom så frihjular den på växlarna.....rullar utan motorbroms alltså. växlarna kommer i försent så den slår av på övervarvnings skyddet. Kan någon ge tips på vad som kan ha hänt och hur man kan få den att hålla ? Man vill ju gärna köra ford nästa sommar om det går !
×
×
  • Create New...