Jump to content

Hur vet man om man har larm?


Mattias cmc 1746

Recommended Posts

Hejsan.

Har en fundering ang. larm. Hur vet man om man har det installerat?

Har för mig ägaren i USA sa att det inte fanns nått larm på bilen och nått larm har aldrig börjat tjuta på den heller förutom när jag åkt färja med bilen vid två tillfällen, då börjar den tuta med samma ljud som om man trycker på siren knappen på fjärrkontrollen. Hur kommer det sig? Vad är det den känner av då om det nu är larm? Vibrationer eller att det är högt ljud i färjan?

Så hur kan man kolla om man har larm eller ej?

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

När du trycker 1 gång på fjärren låser den bilen när du trycker 2 gånger på lås knappen slås larmet på. Den kvitterar då med en kort signal.

Är inte så säker på att du har rätt här, utan vad jag fattar så andra trycket och tutan låter är bara en ljudsignal som bekräftar att dörrarna är låsta.

Du kan läsa om det på sidan 67 i manualen

http://www.allfordmustangs.com/techarti ... tangOM.pdf

Per

Link to comment
Share on other sites

Ett tryck på knappen så är bilen låst och larmad (om man nu har larm förstås).

Två tryck skall det tuta till en gång om alla dörrar och bagagelucka är ordentligt stängda.

Skulle den tuta till två gånger är någon av dörrarna alternativt bagage luckan inte ordentligt stängda.

Vill du kolla om bilen har larm kan du ju prova att låsa bilen med fjärren när du sitter i bilen och sedan öppna dörren. Då lär du höra om du har larm :D

Jag har ett fabriksmonterat larm och de har även nivåsensorer.. de märkte jag när jag skulle hissa upp bilen...

// Micke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...