Jokke Posted August 22, 2010 Report Share Posted August 22, 2010 Tjenaare. Ni har fått en ny familjemedlem både ute på gatorna och här på forumet. Köpte mig en musse nu i mitten av sommaren och har verkligen levt livet på gatorna och i städerna med bilen Dock så fick jag med två små lackskador på bilen, och det är här jag nu behöver ER hjälp.På bakre skärmen har den förra ägaren vart emot något, så det är lite skavt på skärmen. Det har blivit som en repa, ingen stor alls, men lacken har ju skavts bort. Det kan handla om 3cm högst och såklart så vill jag ju åtgärda detta och letar nu efter folk i GBG (det är där jag bor) som vet någon seriös lackeringsfirma som kan fixa detta snyggt. Jag har hört bra om företaget "Bucklan" som ligger strax utanför Göteborg, någon som rekomenderar dom eller T.O.M har varit där?Sen ang. den andra lackskadan så gäller det ett litet litet stenskott som jag fick på hemvägen av Wheels and wings. Skottet tog precis på framskärmen och otur nog så blev ju det en liten liten buckla. I mitten av själva bucklan så har det lossnat 1mm lack, ja ni vet ju själva hur det ser ut, man ser ju knappt att det har skavt av färg, men JAG vet ju om det, och jag kommer gå o reta mig på det.Jag har kollat på "Grufman" hemsida och har sett att man kan köpa "lackstift" tror jag det hette om jag minns rätt. Hur blir resultatet när man använder sådant stift? Jag är lite orolig över att man kommer se som en liten mörkare/ljusare "prick" på bilens lack om det inte stämmer exakt med bilens färg. Tack på förhand./Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted August 22, 2010 Report Share Posted August 22, 2010 Tjena!Välkommen in i gänget! Vore bra om du fyllde i din profil.Inte svar på frågorna direkt, men här är en bra sida närdet gäller bilvård. Där kanske du kan få mer hjälp.http://bilvardsforum.se/index.phpMvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted August 23, 2010 Report Share Posted August 23, 2010 Hej och välkommen, Jocke. Vad för Mustang har du köpt? Med tanke på att du har varit inne på Grufmans hemsida, utgår jag ifrån att det gäller en nyare modell.När det gäller lackstift, kan jag säga av egen erfarenhet att det blir ingen nyanskillnad under förutsatt att du har uppgett korrekt färgkod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke Posted August 24, 2010 Author Report Share Posted August 24, 2010 Pools: Tack ska du ha för en bra länk. Har kikat runt lite på deras forum och det gav mkt bra info. ha dt bäst! (:P.S. Profilen är nu updaterad Robban1: Det stämmer bra det robb! Köpte mig en -05 gt med cabbe. Färgen är precis den "blåa" färgen som du har på din "visningsbild"Blev tipsad av en polare om grufman att dom var bäst inom mustanger och jag kan väl säga att han ljög då inte precis (:. Har köpt lite delar till min mustang från grufman. Finna ingeting att klaga på när det gäller dom Tack för ditt svar ang. Lackstiftet. Då vet jag att jag kan använda ett sådant utan att det blir färgskillnader. (: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted August 24, 2010 Report Share Posted August 24, 2010 Det stämmer bra det robb! Köpte mig en -05 gt med cabbe. Färgen är precis den "blåa" färgen som du har på din "visningsbild"Blev tipsad av en polare om grufman att dom var bäst inom mustanger och jag kan väl säga att han ljög då inte precis (:. Har köpt lite delar till min mustang från grufman. Finna ingeting att klaga på när det gäller dom Tack för ditt svar ang. Lackstiftet. Då vet jag att jag kan använda ett sådant utan att det blir färgskillnader. (:Aha, grattis passar jag på att säga. Jag undrar om det är exakt samma färg som min bil har för den kom först 2006 årsmodeller så jag gissar din färg heter Sonic Blue. Min är Vista Blue.Grufman kan hel del om nyare Mustanger och han har gett mig många värdefulla tips så jag har heller inget att klaga på ang dem. Har också beställt lite grejer förutom lackstiftet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts