Jump to content

Recommended Posts

Har införskaffat mig en ford mustang v6 från usa nyligen och ska regga in den i sverige. all konvertering är gjord men har fått höra att man måste stansa in chassinummret på höger fjäderbenstorn? stämmer detta? om det gör det kan någon tala om varför? då chassinummret redan finns instansat uppe vid rutan ( man kollar alltså igenom framrutan så sitter en plåtbricka orginal med chassinummret där vid förarsidan) tycker jag detta verkar onödigt!

Chassinummret skall vara instansat i bärande del, dvs balk eller liknande, storleken på stans 8mm:s höjd.

Du kan alltså stansa i princip var som helst på bilen bara det är en bärande del.

Personligen stansade jag på en balk i hjulhuset för 2 veckor sedan.

Tycker det blir så fult att slå in siffror i ett motorrum där det syns så väl.

Plåtbrickan vid rutan är demonterbar därför är den inte giltig som instansat chassinummer,,,,

/Tommy.

(redigerad)

Hej igen! tacksam för alla snabba svar :) efter att ha läst din länk och din tommy så känns det som jag har lite mer kött på benen. Passade även på att ringa till bilprovningen och fick prata med teknisk support.

Måste säga att de var fruktansvärt trevliga och hjälpvänliga på alla sätt och vis. 5+ till dem. kan för övrigt lägga till att det som står i trådarna stämmer ganska så bra. Det finns INGET krav på vilken sida det ska stansas in men som sagt så finns det ett minimimått på 7mms höjd på bokstäverna, fick även tips(från bilprovningen) på att det räcker med att ta en "körnare" när man ska stansa in det och knacka väldigt tätt. så slipper man åka och köpa instansningsverktyg.

Ändrade %s av %s (%s)