Jump to content

Recommended Posts

Nja, om man googlar på:

"Marks performance engines"

Så får man lite "tveksamma" träffar.....

(jag skulle inte våga)

/Björn

Jag gjorde som du :evil: ....Ingen trevlig läsning :thumbdown:

Finns alldeles för mycket sån där skit över där.

Därför fegar man juh ur.

Har du någon erfarenhet från dom?

har bett om referanser .Her er svaret jeg fikk fra dem når jeg forhørte meg .

From the time we receive payment it takes about one month to build the engine. The 351C/400HP engine is $3995.US.

The cheapest way to ship it to Norway would be by ocean freight to Oslo. It is only $500.US to ship the crate to Oslo by ocean freight.

Har du någon erfarenhet från dom?

har bett om referanser .Her er svaret jeg fikk fra dem når jeg forhørte meg .

From the time we receive payment it takes about one month to build the engine. The 351C/400HP engine is $3995.US.

The cheapest way to ship it to Norway would be by ocean freight to Oslo. It is only $500.US to ship the crate to Oslo by ocean freight.

Hej Bige!

Jag mailade o frågade på en annan motor som dom hade ute på annons. :crazy:

Dear Mikael

From the time we receive payment it takes about one month to build the engine. We need to know what year Mustang, what transmission and if the Mustang has a shaker hood so we can build the correct version of the engine to fit your Mustang.

You will need big tube headers to match up to the big exhaust ports on the Aluminum heads that the engine comes with.

The cheapest way to ship the crate to Sweden is to Gothenburg, Malmo or Stocholm is by ocean freight. It is only $500.US and takes 3 to 6 weeks in shipping

Flera av mina polare här har köpt motorer från Cobra Automotive och är väldigt nöjda.

Man brukar få vad man är villig att betala för och jag tror Cobra Automotive är lite

dyrare än de flesta. Sedan är det en annan sak vad man skall använda bilen till.

Curt Voigt, ägaren till firman kör racing med sin tidiga Shelby och brukar alltid vinna

på SAAC's Conventions. http://www.cobraautomotive.com/

Mvh Bosse CMC342

Jag är för lat samt det första som försvinner när man börjar göra affärer

ihop är vänskapen. Folk, inklusive mig själv vill ha allt tipptopp och det skall inte

kosta något. Hjälper gärna med kontakter men inte att ta ansvaret med att förmedla

grejor, speciellt inte större saker som bilar, motorer och växellådor.

Dessutom är detta land så stort. Cobra Automotive ligger i Connecticut vilket är lika långt från Texas som Stockholm till Medelhavet.

Jag rekommenderar att man aldrig köper av någon skutt på internet utan väldigt bra referenser. Inom Shelby/Cobra/Mustang delar finns många bra firmor med seriösa ägare

som inte riskerar sitt rykte inom denna köpkrets. Alla känner alla och via internet forums

sprider sig allt negativt och ibland positivt som en löpeld.

Mvh Bosse CMC342

Jag är för lat samt det första som försvinner när man börjar göra affärer

ihop är vänskapen. Folk, inklusive mig själv vill ha allt tipptopp och det skall inte

kosta något. Hjälper gärna med kontakter men inte att ta ansvaret med att förmedla

grejor, speciellt inte större saker som bilar, motorer och växellådor.

Dessutom är detta land så stort. Cobra Automotive ligger i Connecticut vilket är lika långt från Texas som Stockholm till Medelhavet.

Jag rekommenderar att man aldrig köper av någon skutt på internet utan väldigt bra referenser. Inom Shelby/Cobra/Mustang delar finns många bra firmor med seriösa ägare

som inte riskerar sitt rykte inom denna köpkrets. Alla känner alla och via internet forums

sprider sig allt negativt och ibland positivt som en löpeld.

Mvh Bosse CMC342

Jo det har du nog rätt i, kan vara trevligt o. lite vänner med. :thumbup:

Det blir nog ett bygge i vinter har fått kontakt med väldigt duktiga snubbar.

Hoppas bara man får ihop allt till nästa sommar. :crazy:

Flera av mina polare här har köpt motorer från Cobra Automotive och är väldigt nöjda.

Man brukar få vad man är villig att betala för och jag tror Cobra Automotive är lite

dyrare än de flesta. Sedan är det en annan sak vad man skall använda bilen till.

Curt Voigt, ägaren till firman kör racing med sin tidiga Shelby och brukar alltid vinna

Mvh Bosse CMC342

En liten fråga Bosse!

Har du hört nåt om en firma som heter Dominator Engines, Arlington, TX

Micke

Jag köpte min 427w av den här firman http://www.detroitcompetitionengineering.net Har inte monterat den ännu men den ser iallafall bra ut. Ska kolla upp den lite bättre nu under vintern och även montera den i bilen

tog över den med http://www.jetcarrier.com/ som funkade klockrent och var billiga,

Det verkar bra, :thumbup: det finns så många som bågar men det finns många seriösa med.

Har kollat på massor. :crazy:

Men med tanke på garantier mm. så blir det nog ett bygge.

Har fått tag i en seriös kille som kan bygga ska bara få lite olika alt. sen får vi se.

Men dyker det upp nånting intressant så vet man aldrig.

Mvh Bosse CMC342

Du har PM.

Är det någon som vill ge ett opartiskt uttalande om en offert som jag har fått från en svensk f:a.

Jag kan inte själv så mycket ännu, så mycket är rena grekiskan för mig. :oops:

Jag skickar över den som ett pm i så fall.