Jump to content

Sugen på en Musse från -05


Musses

Recommended Posts

Tjenare gänget, im new in the buildning. :D

Sugen på att skaffa mig något kul till nästa sommar, tänkte kanske att priserna är lite bättre på mussar nu innan våren eller?

Vet ej vad man ska satsa på, finns ju olika motorer och modeller, hur är det med dessa Roush modeller osv.???

Vill gärna ha något som rör på sig lite bättre än V6 och vanlig GT med V8.

Tips är guld.

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen. :D

Priserna är lite lägre denna årstid jämnfört med våren så hoppas du har garage om du köper innan våren men ska du satsa på Roush eller dyl, kan du spara ihop lite cash till våren och köpa då beroende på hur tjock plånboken är just nu.

Link to comment
Share on other sites

Tjenare gänget, im new in the buildning. :D

Sugen på att skaffa mig något kul till nästa sommar, tänkte kanske att priserna är lite bättre på mussar nu innan våren eller?

Vet ej vad man ska satsa på, finns ju olika motorer och modeller, hur är det med dessa Roush modeller osv.???

Vill gärna ha något som rör på sig lite bättre än V6 och vanlig GT med V8.

Tips är guld.

Hej!

De finns en del roush som inte e godkända här hemma.Kolla upp de innan du köper! köp en GT500 om du vill ha mer än en GT!!!

Link to comment
Share on other sites

Ok, varför är dom inte godkända här?

GT500ligger för mycket i pris för mig, en smärtgräns är ca:300K

Hur ser det ut med möjligheter för trimning av GT:n, är det mycket dyrt?

Tänkte närmre på kompressor eller liknande. Med en GT blir det ju lite billigare i inköp och kanske lite pengar att satsa på trim, men har ju begränsade möjligheter att utföra trimjobbet själv...

Link to comment
Share on other sites

Ok, varför är dom inte godkända här?

GT500ligger för mycket i pris för mig, en smärtgräns är ca:300K

Hur ser det ut med möjligheter för trimning av GT:n, är det mycket dyrt?

Tänkte närmre på kompressor eller liknande. Med en GT blir det ju lite billigare i inköp och kanske lite pengar att satsa på trim, men har ju begränsade möjligheter att utföra trimjobbet själv...

PBZ har kompressor kit, nyckel i handen pris runt 57.000 för GT.

Link to comment
Share on other sites

Ok, varför är dom inte godkända här?

GT500ligger för mycket i pris för mig, en smärtgräns är ca:300K

Hur ser det ut med möjligheter för trimning av GT:n, är det mycket dyrt?

Tänkte närmre på kompressor eller liknande. Med en GT blir det ju lite billigare i inköp och kanske lite pengar att satsa på trim, men har ju begränsade möjligheter att utföra trimjobbet själv...

Är inte så insatt i de men om jag fattat de rätt har de med kompressorn att göra. Du lär få samma problem om du monterar de i en GT också. De finns trådar om detta. Sök lite så hittar du info. Vet inte hur mycke man kan få ut med sugtrim på en GT.

Link to comment
Share on other sites

Sweeet :D

tack för er info, ja GT500 är ju inte helt tråkig orginal heller. Gick ju som ett skållat ollon när jag fick åka med en gång. :twisted:

Ok, så jag har förstått att det blir dyrt (som alltid vid trimning :( ). såg ju på den länkade GT500:an som den firman i sverige sålde att det finns finansierings möjligheter... undrar om jag har råd med det.. :think:

Visst käns det som ett gift i blodet som rusar runt i mig, och jag är ju grymt sugen på GT500, men det är inga jätte små pengar det är tal om. :problem:

Hur menar du att man skulle kunna få 800Hk utan att bilbekämpningen tycker att något är galet?

Vad skulle inte det kosta??? Låter ju konstigt om inte det var svindyrt....

Tusan... tänk... 300HK på dom 500 som redan är där... måste ju gå något sjuuuuuukt..... är det körbart? :think:

Ojojoj, vad mycket frågor som snurrar runt.... :crazy:

Tack för era svar :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kör på en 500 direkt. Skit kul första sommaren med GTn å de e inte tråkigt nu heller men de dröjde inte så länge innan man ville ha mer. Då kommer du ångra dig!

Visst e de skillnad på pris men i längden får du igen de skulle jag tro.

Link to comment
Share on other sites

Kör på en 500 direkt. Skit kul första sommaren med GTn å de e inte tråkigt nu heller men de dröjde inte så länge innan man ville ha mer. Då kommer du ångra dig!

Visst e de skillnad på pris men i längden får du igen de skulle jag tro.

Nja, man kan ju vända på det och ha kul under en längre tid. Gör således så här: Köp en GT orginal, var glad 1:a sommaren, chippa+CAI 2:a sommaren, Utväxling 3:e sommaren, kompressor 4:e sommaren(å bli riktigt glad), GT500 femte sommaren, chippa+CAI sjätte sommaren, kompressorhjul sjunde sommaren etc etc. Här nånstans tror jag du köper en tysk bil !

Oavsett bil vill man ha mer, dvs du tröttnar även om du börjar med en GT500. Å då finns det ju mindre att se fram emot. Själv har jag gjort fyra steg ovan och är jag på mitt andra år med kompressor och är grymt nöjd (den går som en raket) men börjar nu snegla åt GT500 hållet, så vem vet.

Link to comment
Share on other sites

Kör på en 500 direkt. Skit kul första sommaren med GTn å de e inte tråkigt nu heller men de dröjde inte så länge innan man ville ha mer. Då kommer du ångra dig!

Visst e de skillnad på pris men i längden får du igen de skulle jag tro.

Nja, man kan ju vända på det och ha kul under en längre tid. Gör således så här: Köp en GT orginal, var glad 1:a sommaren, chippa+CAI 2:a sommaren, Utväxling 3:e sommaren, kompressor 4:e sommaren(å bli riktigt glad), GT500 femte sommaren, chippa+CAI sjätte sommaren, kompressorhjul sjunde sommaren etc etc. Här nånstans tror jag du köper en tysk bil !

Oavsett bil vill man ha mer, dvs du tröttnar även om du börjar med en GT500. Å då finns det ju mindre att se fram emot. Själv har jag gjort fyra steg ovan och är jag på mitt andra år med kompressor och är grymt nöjd (den går som en raket) men börjar nu snegla åt GT500 hållet, så vem vet.

Ja de e sant men känns lika bra att gå direkt på en 500 då enligt mig. Ja tyvär e de nog så att man aldrig blir nöjd

Link to comment
Share on other sites

ni som monterat snurra...

hur fa..gör ni med besiktningen??

Man skruvar bort den eller chansar

Då måste jag fråga, som har ett flyttgods, hur svårt är det att "skruva på och av" en komp?

Visst, jag har "fel" generation...men wtf =)

Link to comment
Share on other sites

ni som monterat snurra...

hur fa..gör ni med besiktningen??

Man skruvar bort den eller chansar

Då måste jag fråga, som har ett flyttgods, hur svårt är det att "skruva på och av" en komp?

Visst, jag har "fel" generation...men wtf =)

Ja, man chansar eller skruvar av. Därför är rådet att köpa ett system som man själv monterar för att lätt kunna plocka bort vid behov. Första gången besiktade jag med kompressorn på och det gick bra. Dom hade ett fasligt jobb med att försöka avgöra om det var orginal eller inte men till slut gav dom upp och godkände. Dom vet inte om och hur dom ska avgöra om det är orginal eller inte ! Nu i vår tänkte jag skruva av kompressorn och besikta bara för att se om mina teorier om hur lätt det är att skruva av/på stämmer. Av med kompressor och på med orginal mapp och sen till besiktning. Att det sitter andra spridare och annan soppapump på borde väl inte påverka något :?

Link to comment
Share on other sites

Hur långt är ett snöre? Det är rätt klurigt. Jag skulle vilja påstå att om man får upp rutinen tar det ca 5-6 timmar.

Spanks alot :D

Jag menar mer, måste jag vara bilmeck eller klarar man det som glad amatör? Skruva på då tänker jag på.

Link to comment
Share on other sites

hej jag satte på en saleen med extra kylare för en månad sen tog hjälp av håkan i linköping och gick bredvid det är ganska mycket arbete bakom men saleen har en bra manual medskickad med bilder i och allt man tar steg för steg och kan man engelska bra och tar det lugnt klarar man det själv det krävs ju lite olika nycklar som man kanske inte har hemma men det går ju att köpa

Link to comment
Share on other sites

Hur långt är ett snöre? Det är rätt klurigt. Jag skulle vilja påstå att om man får upp rutinen tar det ca 5-6 timmar.

Spanks alot :D

Jag menar mer, måste jag vara bilmeck eller klarar man det som glad amatör? Skruva på då tänker jag på.

det är småpyssligt. Skulle säga att det är en stark 3a på en 5-gradig skala, eller möjligtvis en svag 4a...

Jag själv är IT-tekniker och har inte mekat mycket med bilar innan jag köpte Mustangen och lyckades få på ett Vortech kompressorkit på egen hand :) så jag vill påstå att det inte är alltför svårt. För mig tog det säkert några dagar i arbetstid , det är rätt mycket som ska fixas, spridare, flytta termostat, flytta bromsoljebehållare, ny soppappump osv. Instruktionen som följde med var väldigt lätt att förstå och stegen var bra dokumenterade, så mitt förslag är att kolla installationsinstruktionerna för resp. kompressor och bilda dig en uppfattning om hur "svårt" det kan vara. Sen gäller det att vara nogrann och dra åt t ex jordanslutningar (vilket jag missade)där man varit å pillat annars blir det lustiga fel.

Att nu ta bort/sätta på inför besiktning tror jag tar en halvdag ungefär, vilket kommer visa sig till våren.

Link to comment
Share on other sites

lite skämtsamt finns det också "bilprovningen på landet" att försöka med..

som uppvuxen på landet själv så minns jag att så fort det handlade om (ursäkta skånskan) "bonnatrim" tex på epa traktorer etc så var det totalstopp medans i stan hade dom inte en susning...

borde fungera något sånär samma i detta ärende..jag o en av mina vänner har sedan många år tillbaka testat våra bilar,både jänk och svenssonbilar ute på landet där dom ofta tittat och kommenterat jaha,mhm..ok och sen godkänt medans i stan har jag aldrig haft lycka där dom oftast är sjukt nitiska och pålästa för att sätta dit det minsta avvikande..

generalisering...ja så klart,man är ju inte helt tappad bakom en ladugård...men det kan funka! kommer man ut i buschen med en snurra som alltmer liknar en orginaldel idag så varför inte!? någon som testat? :D

Link to comment
Share on other sites

Hur långt är ett snöre? Det är rätt klurigt. Jag skulle vilja påstå att om man får upp rutinen tar det ca 5-6 timmar.

Spanks alot :D

Jag menar mer, måste jag vara bilmeck eller klarar man det som glad amatör? Skruva på då tänker jag på.

det är småpyssligt. Skulle säga att det är en stark 3a på en 5-gradig skala, eller möjligtvis en svag 4a...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...