MustangJenny April 26, 2004 Report April 26, 2004 jag har nu ev fått tag på en ny drivaxel.. men jag har inte plockat ut den snea än. undrar nu.. de är ju tydligen olika långa axlarna. hur skiljer man på dem? vilken är den vänstra? mvh Jenny Citera
Gäst April 26, 2004 Report April 26, 2004 Det ser du tydligt.Den vänstra är den korta.Du bör nog mätt den drivaxel som är sned innan du köper en ny.Det finns en massa olika längder och olika grovlekar.Men det kanske du redan gjort? Citera
MustangJenny April 26, 2004 Author Report April 26, 2004 aa tack!! jo jag har pratat med en som har till lika dan bakaxel som jag har! problemet var bara att han inte heller kom ihåg vilken som var vilken för de va ett tag sen han plockade ur dem. Jenny Citera
Gäst April 27, 2004 Report April 27, 2004 Är man osäker så gäller regeln att det inte passar!Kolla upp innan du köper något.Även om den är "likadan" så behöver det inte vara samma längd.På Mustanger har man genom åren väldigt ofta bytt bakaxlar och det finns massor av olika modeller och längder trots att de ser likadana ut.Men är det en orginal 8'' axel så är det stor sannolighet att det kan vara samma. Citera
Recommended Posts