Jump to content

Recommended Posts

Hej alla!

Har hamnat i ett dilemma med min julklapp.

Fick med två nycklar, den ena går till dörren och den andra till tändningen.

Pratat med Grufman och lösningen är enkel men kostar lite. Sätta dit ett nytt tändningslås som är kodat efter dörren.

Nu tänkte jag göra det lite lättare genom att göra en nyckel till dörren, standard utan transponder, för antagligen blir det ändå att man öppnar dörren med "tryckedoan".

Men sedan tänkte jag fixa en nyckel till tändningen och kanske en till i reserv. Problemet är ju då programmeringen som Ford tar 1100:- för, (bara prog om dom klarar det. Fick det beskedet här i Karlshamn.) eller Ystad som Grufman rekommenderade eftersom det är närmst. Dom skulle ha 600:-, ämnet från G = 312:- slipning en 100-lapp. Så man hamnar på en tusing.

Ringde dom i Ystad och fick beskedet att jag måste ha med fjärren????? Då blev jag lite ställd och är nu undrande om dom vet vad dom gör..... (Den programmerar man ju separat.) Grufman tar 1000:- för slipning, progg och ämne men det är en bit till Sthlm från Karlshamn.

Äntligen kommer vi då till min undran: Är det någon som har erfarenhet av programmeringen och vet om det är svårt om man skaffar sig en programmerare?

Visst det kostar en del, men tänkte att det kanske inte bara är jag som hamnat i denna situation och då kan man ju hjälpa andra efter att man fixat sin egen först.

• 3 weeks later...

Är det verkligen ingen här på forumet som har erfarenhet eller kunskap i detta ämnet???

Visst det är ju inget vanligt dilemma med nycklarna till nyare bilar kanske, men jag borde ju inte vara den första som har detta problem?

Eller är det så att jag är den enda som haft funderingar på att lösa problemet själv istället för att anlita firma?

Mkt funderingar nu........

• 1 month later...