Jump to content

Featured Replies

comment_101701

Får börja med att be om ursäkt. Fälgfrågor går det tretton på ett dussin av MEN jag vill höra om nedanstående kombo funkar på SN95.

19x8 Fram ET20

20x8,5 Bak ET20

Det är låga ET och jag vill bara kolla att det inte kommer att sticka utanför skärmen. Vanliga fall är det ET24 fram och ET22 bak som rekommenderas men det är å andra sidan bredare fälgar och jag vet inte om det gör någon skillnad.

TSW har sjyssta fälgar till mussen i sitt sortiment btw. http://www.tsw.com/app_guide_results.php?year=1995&year=1995&make=Ford&model=Mustang

comment_101802

Skulle tro att du inte får några problem med den uppsåttningen. I ch för sig beror det lite på vad du tänker trycka dit för gummi på fälgarna. Man kan alltid lägga på ett litet smalare däck så blir det inga problem.

MEN jag garanterar inget! Det absolut bästa är att prova på bilen, kolla även så att det går fritt vid sväng och övriga rörelser..

Om det bara är skärmkanterna som är problemet så får du höra av dig så hjälper jag dig att valsa dem litegrann....

mvh Andreas