May 2, 200420 yr comment_5944 Hej!Min fönsterhiss har pajat. När jag vevar så går det bara runt, runt.Verkar som det är några kuggar som inte fungerar.Nu några frågor:Vad måste bytas? Allt som håller rutan eller bara vevmekaninsmen?Måste rutan tas bort? Hur gör man då?Om allt inne i dörren måste bytas, hur får man ut alla grejor?Var kan man köpa det som behövs?MVHLasseCMC 1263
May 3, 200420 yr comment_5950 Hej.Börja med att ta bort veven.Har du tur så är det bara den som har gått.Splinsen kan ha slitits ut inne i veven.Har själv varit med om det.
May 3, 200420 yr Author comment_5960 Hej!Det är inte veven.Axeln som veven sitter på är lös.Den kan jag snurra på för hand.MvhLasse
May 3, 200420 yr comment_5967 Hej Lasse.Det är inte så svårt att byta hela mekanismen.Du behöver inte demontera rutan bara lossadär den sitter fast i mekanismen. Jag tror att du kan få tag på en bra begagnadhos Rolands Mustang delar Filipstad det ärsamma mekanism på 67-68. :wink: