Lasse CMC 1263 May 2, 2004 Report May 2, 2004 Hej!Min fönsterhiss har pajat. När jag vevar så går det bara runt, runt.Verkar som det är några kuggar som inte fungerar.Nu några frågor:Vad måste bytas? Allt som håller rutan eller bara vevmekaninsmen?Måste rutan tas bort? Hur gör man då?Om allt inne i dörren måste bytas, hur får man ut alla grejor?Var kan man köpa det som behövs?MVHLasseCMC 1263 Citera
Lasse CMC 1263 May 2, 2004 Author Report May 2, 2004 Glömde skriva att det är en -67:aLasseCMC 1263 Citera
jorsei May 3, 2004 Report May 3, 2004 Hej.Börja med att ta bort veven.Har du tur så är det bara den som har gått.Splinsen kan ha slitits ut inne i veven.Har själv varit med om det. Citera
Lasse CMC 1263 May 3, 2004 Author Report May 3, 2004 Hej!Det är inte veven.Axeln som veven sitter på är lös.Den kan jag snurra på för hand.MvhLasse Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 3, 2004 Report May 3, 2004 Hej Lasse.Det är inte så svårt att byta hela mekanismen.Du behöver inte demontera rutan bara lossadär den sitter fast i mekanismen. Jag tror att du kan få tag på en bra begagnadhos Rolands Mustang delar Filipstad det ärsamma mekanism på 67-68. :wink: Citera
Recommended Posts