Jump to content

Fälgar o Däck mått..


Annika

Recommended Posts

Hej.

Jag har nu fått hem bilen från USA, kanon fin och trevlig på alla sett.

Men hjulen på den är av mått 275x50/17 och breddar mycket utåt.

Fälgarna är breda även de, kanske kan man se måttet (bredden) på fälgarna någonstans.

De går utanför skärmkanten bak och det är nog problem med bilprovningen antar jag.

Bifogar en bild på fälgen om någon har nån ide eller vet var man ser måtten på fälgen.

post-5848-144839151303_thumb.jpg

skulle vilja ha 255x55/17 på däcken

//Annika :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej, Annika!

Först vill jag säga grattis till din nya bil. :D Har du alltså 275x50/17 runt om eller är det för bakhjulen? Går bakhjulen utanför den övre skärmkanten? Om de inte går det, är det ingen fara. Jag har 275 breda däck bak och 255 fram med samma typ av fälg som du har. Är nuvarande däcken slitna, kan du byta till smalare däck om du inte har 10 tum breda fälgar där 275:orna sitter på. För veta bredden på fälgarna, bör det stå på insidan av fälgarna dvs demontera hjulet från bilen och titta på fälgens baksida.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Igen.

Nu har jag kikat på insidan av mina fälgar, det är står följande på dom. 17-9J ET+24.

Vad jag får ut av detta så är det 17" fälg, 9" breda och ET är ju inpressningen som då är + 24.

Nån som vet vad är original ET, känns som att gå ner till 255:or skulle funka, eller vad tror ni...

Skaplig sugen på att plocka ut bilen på vägen nu, bara besiktning är klar så ska det bli åka av.

//Annika

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...