PeO 460 May 4, 2004 Report May 4, 2004 Hej,Såg ett program på tv om superbilar för en vecka sedan (Discovery??). På slutet visades en vad man kallade 1993 BOSS 10liter som skulle vara en av de starkasre produktions bilar byggda. Motorn såg ut som en 429 SOCH Hemi. Jag har inte varit så aktiv inom motor hobbyn på ett par årtionden!! men något sådan skulle förvåna mig om jag missat. Är det någon på detta form som har kännedom om denna påstådda 10 liters BOSS. Special bygge eller concept bil kan jag gå med på men produktion??MvHPeO Peterson Citera
Gäst May 4, 2004 Report May 4, 2004 Discovery har visat den bilen för ett par år sedan i ett avsnitt.Det är en ren concept bil eller en väldigt begränsad tillverkning av Ford SVTInget som var menat att tillverkas utan troligen bara en "promotion" grej!Vad jag förstår så var det lite av en hyllning till Larry Shinnoda som designade "UrBossen" men även 94'an Motorn vet jag inget om men det är en "hightec" 429 maskin.Så mycket av den gamla motorn fanns det inte förutom antalet cylindrar och volymen! Citera
Recommended Posts