Boris65 April 8, 2011 Report April 8, 2011 Äntligen skulle det då bli skoj att få testa bilen.Nu har jag problem!!!Någon som vet vad man skall göra om rattlåset har ballat ur så jag inte kan få ut tändningsnyckeln!?Tacksam för snabba svar....... Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 8, 2011 Report April 8, 2011 Hej.Först vill vi veta årsmodell, din variant av låsning kom 1970 på Mustang,låsningstypen med att lägga i backväxel eller P automat styrs via tändningslåsoch växelåda, det finns delar på både rattstång och växellåda som skall fungera ihop.Själv har jag avlägsnat dessa delar, och kan ta ur nyckel och även flyttaväxelväljaren oberoende av varandra, bilen går fortfarande bara att startai P-N läge eftersom att detta styrs av helt anna del. Citera
Boris65 April 8, 2011 Author Report April 8, 2011 Har lyckats få ut nyckeln.Vet inte om det har något att göra med att jag fått packbox bytt på växellådan som felet uppkommit.Drar jag handbromsen så får jag ut nyckeln??? Däremot lyser inte varningslampan för handbromsen?Skall kolla igenom säkringarna imorgon när det är ljust.Fick tips av Grufman att det kunde vara vajern mellan väljaren och låset.Får se hur det går imorgon. Citera
Boris65 April 23, 2011 Author Report April 23, 2011 Har fått rätt på det. Var tydligen så att kontakten inte reagerade 100 när jag inte tryckte fram spaken ordentligt i P. Citera
Recommended Posts