fender strata June 21, 2011 Report June 21, 2011 får snart en sprillans ny musse,,,,,,,ska jag lämna in den på lack konservering ?? någon metod ni rekommenderar ?? Citera
Gtttggg June 21, 2011 Report June 21, 2011 Det beror på hur du ska använda bilen dvs köra året runt eller på sommaren. Gillar du att putsa på bilen själv osv.... Ska du köra på sommaren enbart, tycker jag att lack-konservering är lite onödig. Citera
AJ June 21, 2011 Report June 21, 2011 Ditec ! Jag är grymt nöjd, det är det bästa jag gjort på min bil(svart), enkel att tvätta, aldrig vaxad och nu efter 6 år så är den fortfarande väldigt blank i lacken. Kör bara på sommaren och tycker det är roligare att just köra än att gnida på en bil. Nu är den dock nypolerad för att ta bort dom repor man själv lyckas göra så nu har jag en annan behandling(som jag inte kommer ihåg vad den heter) Citera
MOS June 21, 2011 Report June 21, 2011 En bekant köpte för ett par år sedan en ny Volvo och funderade precis som du på en lackbehandling. Dock avrådde Volvo själva att göra det direkt på den nya bilen. Hur en Volvolack förhåller sig till en Mustanglack kan inte jag svara på men detta var bara en liten feedback på din fråga./MOS Citera
Tommy persson June 22, 2011 Report June 22, 2011 Efter att ha haft en egen firma innom lack konservering på bil/båt och flyg har jag sett en del skäck exempel på ditec tyvär, det jag skulle rekomendera är hårdvax, det fungerar mkt bättre än lackförseglig (vilket trutest är de enda som har patent på) och är det enda som kan kallas lackförsegling Citera
2fast4you June 22, 2011 Report June 22, 2011 Efter att ha haft en egen firma innom lack konservering på bil/båt och flyg har jag sett en del skäck exempel på ditec tyvär, det jag skulle rekomendera är hårdvax, det fungerar mkt bättre än lackförseglig (vilket trutest är de enda som har patent på) och är det enda som kan kallas lackförseglingHar själv drivit en recond firma i 23 år håller med ovan.Hårdvaxa en g/år själv du håller den minst lika blank och kan bränna däck och bensin för pengarna. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 23, 2011 Report June 23, 2011 Hej.Har jobbat sedan 96 md b.l.a. lackförsegling, jag avråder att man gör det på en flång ny bil, kör hårdvax ett par år, sommarkörning ger ingen större påverkan på lacken.Sen när det är dags för en lackkonsevering så gör du den hos MrCap eller kanske hos Autoshine som vi har klubb spons från. Citera
Mattiasw June 25, 2011 Report June 25, 2011 lånar tråden lite. jag har en 2005a och vad sägs om att göra en lackkonservering på den? Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 26, 2011 Report June 26, 2011 Hej.Ja det tycker jag du kan göra, se bara till att den blir ordenligtrengjord innan, den bör ju vara så bra det går innan konservering,eller försegling. Citera
Recommended Posts