Jump to content

Automat -> Manuell


Recommended Posts

Hej!

Läste lite om Stig och hans projekt. Jag är inne på samma bana, men fattar noll... nästan.

Om man nu ska byta automataren mot en T5 tex. då måste man väl byta "armen" som lådan "vilar" på också, inte sant? Och om jag inte misstar mig så finns det sådanna... väl?

För tillfälligt ligger det en C4 i vår 66'a. Motorn är en 302 som jag planerar at vrida upp ett snäpp, ca 300+ hästar.

Jag skulle vilja ha en modern låda som växlar mjukt, tåler 300+ och lite bus och som givetvis är pålitlig. Är det någon som har gjort ett sådant utbyte, eller ngn som kan ge mig lite tips och sånt.

Vad måste jag göra, tillverka, modifiera, köpa etc.

Tacksam för allar svar och tips.

/Leijon

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag har en T45 växellåda för en billig peng.

Den är 5vxl och tätstegad och tål över 300hk utan problem.

Den har en aluminium sprängkåpa som måste modifieras för att få dit.

Kan man svetsa i aluminium så är det inga större problem.

//Stefan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...