Jump to content

Recommended Posts

Gäst

Införskaffade mig en mustang GT -94 för några veckor sedan, som är flyttgods. Men nu blir man förvirrad vissa säger att den enda fördelen är att man får ha bilen i orginalutförande som röda blinkers osv, andra säger att man får ta bort katalysatorerna sätta på en kompressor, det ända kravet är att bilen ska vara trafiksäker. Kanske finns det någon som är säker vad som gäller eller om man kan hitta någon stans där det står skriftligt.....

Om jag inte är helt felinformerad så gäller bara den generella dispenen just när bilen tas in i landet. Då kan man få bilen godkänd med den utrustning som den hade där den importerats ifrån, röda bakblinkers, kompressor och annat kul. När den väl är reggad i Svedala så gäller (rätta mig om jag har fel...) sama byråkratiska regler som för alla andra bilar.

Hej.

Kolla regbeviset är den intagen som flyttgods

så är den godkänd för ursprungliga utseende

och funktion. 8)

Alltså bilen är godkänd som den godkändes

i USA. :shock:

Du får inte ändra det som den godkändes med

när den kom hit som flyttgods. :?:

Om du gör förändringar bilen kan du åka på en

regbesikning vid nästa kontrollbesikning. :cry:

Även fast kravet på katalysator fortfarande gäller så mäter dom ingenting annat än efter dom gamla reglerna, så med en flyttgodsbil så kan du aldrig åka på att byta ut en katalysator...

Dock ska den/dom sitta där, och meningen är väl att den/dom ska fylla sin funktion, men eftersom dom inte mäter så kan man ju egentligen göra vad som helst, förutom att plocka bort dom...

Detta gäller åtminstone min bil, som var intagen som flyttgods 1997....