Jump to content

hjälp


Ralf

Recommended Posts

Har en Mustang-96 gt V8 och den började hacka vid gaspådrag, bytade tändstift till platinastift och det blev kanon, slutade och hacka och svarade direkt vid gaspådrag MEN nu börjar det igen efter 50mils körning någon som har tips vad det kan vara?

Link to comment
Share on other sites

du skulle kunna börja testa med att skicka i en flaska K-akut i en full tank, kan vara så enkelt att du bara behöver rengöra insprutningsmunstyckena..det är ju en relativt billig test. nått att börja med i alla fall..testa o hör av dig..

Link to comment
Share on other sites

det är en luftmängdsmätare, den sitter direkt efter luftfiltret. det är en svart del som sitter på röret som sitter direkt efter filtret,och in i den svarta delen går det kablar. och på den svarta så borde det finnas en pil som det står "airflow" på och så pekar pilen in mot bilen. skruva bort den så kommer du få upp en sensor som antagligen består av två jätte tunna trådar. Det är den sensor som känner av hur mkt luft det strömmar genom, sen skickar sensor info till EEC:n så att det blir rätt luft/bränsle blandning. Är den sensorn skitig får EEC:n fel värden och då kan den ojämt. jag kan försöka fixa en bild så du för förstår vad jag menar. Var bor du??

Link to comment
Share on other sites

men du, jag bor i staffanstorp..så..hmm..jag har fixat en bild nu,men det är en 5.0, men MAF:en borde se likadan ut..hojta till om det är nått...

har du en Mail jag kan skicka bilden till så e det skit bra....ska man lägga till en bild här så måste den ligga på nätet o den gör inte bilden jag fixat...

Link to comment
Share on other sites

visst kan vi träffas,Ja jag betalade in avgiften för en månad sen, där är en vår träff på ribban i malmö den 11 maj för medlemmar, skall jobba till middag idag sen pula lite på Bilen står i ett eget garage på jobb, har du inget för dig så hälsa på så kan vi snacka lite Mustang, ps: i vilken ålder är du?,

Link to comment
Share on other sites

om MAF:en aldrig har blivit rengjord så e det på tiden...hehe..skadar aldrig..jag tvättade "bettan" igår..nu ska den bara vaxas o piffas till hehe..men vaa faan, vi borde ändå get togethero utbytta lite musse snack nån dag..e alltid trevligt..du har inga bilder på din skönhet..???

Link to comment
Share on other sites

ska du köpa bok så gör det på www.adlibris.se , jag köpte två st där..både chilton och haynes, fick pröjsa 443 kr inkl frakt..as bra, chipning..finns en firma i åstorp som custom programerar chip till bilen, kostar ca 5000. men då får man det ju programmerat efter just din bil, vilket e bra som faan..jag måste köpa två nya bakdäck också..hehe..typsikt, sen e det besiktning som gäller. Nu ska jag iväg o handla lite, men vi höres lite senare.

ha det så länge..

Link to comment
Share on other sites

gött..jag ringde till en däckanisse ute i kvarnby idag, 3000 för två nya 255/40 ZR17 monterat o allt..helt ok?? fast nu har jag ju 255/45 ZR17..så jag tänkte byta framdäcken till bakhjulen så sätter jag 255/40 ZR17 fram istället...låter väl som en bra idé?

Hur har det gått med MAF:en o poleringen??

Jag kommer inte kunna köra nått på nästan tre veckor nu, illa..ska iväg på lite vinter semester o lite annat..men men..hehe..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...