Pelle cmc 375 May 20, 2004 Report May 20, 2004 Det har varit uppe tidigare här och jag trodde jag hade fått klarhet i detta men fick problem när jag skulle beställa delar från Larrysmustang. Enligt den trevlige och hjälpsamme Matt där så skiljer det på automatspakarna till 65-66 om man har konsoll eller inte. Tittar man på andra ställen så får jag uppfattningen att det är samma oavsett konsoll eller inte på 65-66, däremot 67-68 så skiljer det mellan konsoll eller inte. Vet ni hur det ligger till? Skulle gärna villja beställa allt på en gåmg. Citera
Ronnie S May 20, 2004 Report May 20, 2004 Jag monterade konsol i min bil, och behövde bara byta "skalan" (där det står P-R-N-D-D-1). Själva spaken ska vara densamma i båda fallen, jag bytte aldrig min i alla fall. Citera
Pelle cmc 375 May 20, 2004 Author Report May 20, 2004 Ok. Stämde det med lampan oxå? Skalan är väl mycket planare till konsollen? Citera
joschen May 21, 2004 Report May 21, 2004 Konsollerna till 65 och 66 är lika dana.Det är bara, som Ronnie påpekade texten som måste ändras.Det är faktiskt samma spak konsoll som sitter i gamla Tanusar från 70 talet.Föresten det är ingen mera än jag som har ett grymt stort glapp i växelspaken och i så fall vad gör man smidigast åt saken.Det hjälper inte att dra åt muttern. Citera
Leffe N cmc712 May 21, 2004 Report May 21, 2004 Om du menar att själva spaken glappar på axeln i spakkonsollen så finns det repsatser att köpa, bestående av 2st plastbussningar som monteras från varsitt håll i hålet i spaken. Jag kan inte garantera att kitet finns att köpa i Sverige för jag har hittills bara sett det i amerikanska kataloger.Själv så gjorde jag en egen bussning av en bit plast från en gammal glassburk. Citera
Ronnie S May 24, 2004 Report May 24, 2004 Pelle: Ja, det stämde med lampan också. Men du har ju helt rätt i att skalan till konsol är plattare, så det kanske blir lite svagare ljus i dom bakre lägena på spaken, eftersom lampan hamnar längre från skalan där. Citera
Recommended Posts