Jump to content

Omkoppling broms/blinkers Mustang GT Cab -06.

Recommended Posts

Hejsan.

Har återställt mina broms/blinkers-ljus till original igen då det var en fulkonvertering innan.

Så nu fungerar farthållare och allt igen.

Är det någon som har kopplingsschema på Grufmans omkoppling av SJB:n? Tänkte att det kan vara en genväg till önskad funktion.

Man behöver ju inte uppfinna hjulet en gång till under vintern.

Jag vill behålla originalbakljusen och ha orange blinkerslampa i backljusen.

Är det någon som har data på hur mycket utgångarna på SJB:n till blinkers och bromsljus kan belastas eller vet var jag kan hitta det?

Tack på förhand.

/Matte

5 A vilket innebär en max. effekt på 12*5 = 60 Watt per utgång. Detta är skälet till att inte koppla in mer än 2 sidobromsljus + 1 mittenbromsljus.

/MOS

Jo denna fil har jag läst men den ger inte svar på min fråga om modifieringen av SJB:n.

Gör jag detta med originalkoppling på SJB:n så får jag ju broms/blinkers både i backljus och ena original broms/blinkersen.

/Matte

Nej precis, den förutsätter först en omkoppling i SJB. Efter att du gjort det kommer guiden till användning :)

/MOS

5 A vilket innebär en max. effekt på 12*5 = 60 Watt per utgång. Detta är skälet till att inte koppla in mer än 2 sidobromsljus + 1 mittenbromsljus.

/MOS

Tack för belastningsuppgiften MOS.

/Matte