Matte_M September 6, 2011 Report September 6, 2011 Hejsan.Har återställt mina broms/blinkers-ljus till original igen då det var en fulkonvertering innan.Så nu fungerar farthållare och allt igen.Är det någon som har kopplingsschema på Grufmans omkoppling av SJB:n? Tänkte att det kan vara en genväg till önskad funktion.Man behöver ju inte uppfinna hjulet en gång till under vintern.Jag vill behålla originalbakljusen och ha orange blinkerslampa i backljusen.Är det någon som har data på hur mycket utgångarna på SJB:n till blinkers och bromsljus kan belastas eller vet var jag kan hitta det?Tack på förhand./Matte Citera
MOS September 6, 2011 Report September 6, 2011 Titta under "guider och tips" i detta forum. Där hittar du följande:http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/14442-Guide-Skifta-mellan-Grufman-EU-baklysen-och-USA-originalDenna guide ger dig svar på en del av dina frågor./MOS (Mats-Olof) Citera
MOS September 6, 2011 Report September 6, 2011 5 A vilket innebär en max. effekt på 12*5 = 60 Watt per utgång. Detta är skälet till att inte koppla in mer än 2 sidobromsljus + 1 mittenbromsljus./MOS Citera
Matte_M September 6, 2011 Author Report September 6, 2011 Jo denna fil har jag läst men den ger inte svar på min fråga om modifieringen av SJB:n.Gör jag detta med originalkoppling på SJB:n så får jag ju broms/blinkers både i backljus och ena original broms/blinkersen./Matte Citera
MOS September 6, 2011 Report September 6, 2011 Nej precis, den förutsätter först en omkoppling i SJB. Efter att du gjort det kommer guiden till användning /MOS Citera
Matte_M September 6, 2011 Author Report September 6, 2011 5 A vilket innebär en max. effekt på 12*5 = 60 Watt per utgång. Detta är skälet till att inte koppla in mer än 2 sidobromsljus + 1 mittenbromsljus./MOSTack för belastningsuppgiften MOS./Matte Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.