Lasse CMC 1263 May 20, 2004 Report May 20, 2004 Hej!Mitt problem är följande:När jag kommer upp i 80 - 90 km kommer det ut lite olja vid locket på höger ventilkåpa. Kör jag ännu fortare kommer det lite olja vid locket på vänster ventikåpa också.Från det högra locket går det en slang upp till luftrenaren.Det vänstra locket är bara ett påfyllningslock med luftintag undertill.Motorn är en lite trimmad 302.Är det något som jag bör ändra på? Slangar, lock eller nå´t.(Verkar vara ett väldigt tryck i motorn vid lite högre varv)MvhLasse Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 21, 2004 Report May 21, 2004 Hej Lasse.Det bör inte komma någon olja ur dessa lock omvehusvetilationen är kopplad rätt. Framifrån sett, den vänstra sidan skall ha en back-ventil som sitter nerstucken i gummitätning ventilkåpan,från denna backventil så skall det gå en slang anslutentill baksidan av spacern mellan förgasare och insug. Oljelocket på den högra sidan där du fyller olja skallockså ha en slang utan backventil, denna slang skallanslutas till luftrenaren. Hoppas att du förstår det jag skrivit, i flesta fall såbrukar man se höger och vänster inifrån bilen. Jag brukar kasta om detta då man oftast alltid stårframför bilen om man arbetar med motor. :wink: Citera
Recommended Posts