Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Mitt problem är följande:

När jag kommer upp i 80 - 90 km kommer det ut lite olja vid locket på höger ventilkåpa. Kör jag ännu fortare kommer det lite olja vid locket på vänster ventikåpa också.

Från det högra locket går det en slang upp till luftrenaren.

Det vänstra locket är bara ett påfyllningslock med luftintag undertill.

Motorn är en lite trimmad 302.

Är det något som jag bör ändra på? Slangar, lock eller nå´t.

(Verkar vara ett väldigt tryck i motorn vid lite högre varv)

Mvh

Lasse

Hej Lasse.

Det bör inte komma någon olja ur dessa lock om

vehusvetilationen är kopplad rätt. :roll:

Framifrån sett, den vänstra sidan skall ha en back-

ventil som sitter nerstucken i gummitätning ventilkåpan,

från denna backventil så skall det gå en slang ansluten

till baksidan av spacern mellan förgasare och insug. :?

Oljelocket på den högra sidan där du fyller olja skall

också ha en slang utan backventil, denna slang skall

anslutas till luftrenaren. :shock:

Hoppas att du förstår det jag skrivit, i flesta fall så

brukar man se höger och vänster inifrån bilen. :?

Jag brukar kasta om detta då man oftast alltid står

framför bilen om man arbetar med motor. :wink:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...