rottis September 10, 2011 Report September 10, 2011 vad ska man ha för låda som håller för lite mera effekt har en 408 stroker o kom typ 250 meter med en renoverad o förstärkt t5a wc. vill kunna köra landsväg med den. Citera
1096 September 11, 2011 Report September 11, 2011 Å vad hände med T5an? Vore intressant att se hur den ser ut inuti nu Du bör komma en bit längre med en frisk T5a, beror ju helt på hur man kör. Har själv en helt standard T5 med ca 12000mil i min Fox som gått tre säsonger med ganska lagom vass 5.0 och skruvkompressor. Tippar på runt 500hk i maskinen och mycket vrid även på låga varv tack vare skruven.Har man en frisk T5 med div mods som en ny lagerbricka där bak och ett hårdare uppspänt preload på bottenstocken så tål den en 408a ett tag. Beror ju givetvis på hur 408an ser ut.Annars - satsa på en Tko eller liknande, Ford Racings låda från Cobra R 5.8 med rätt bellhousing och allt tycker jag känns rätt prisvärd trots allt. Citera
rottis September 11, 2011 Author Report September 11, 2011 åkte lugnt på ettan la i tvåan åkte i typ 40 50 sen trampade jag på så det spann inget ryck eller ngt, utan vridet fick det att spinna ca 20 meter sen small det. ligger bitar av drev i botten på lådan. inget som var ngt våldsamt. köpte ett t5 kit från set. special enginering team. det sa att det skulle palla med standard däck. har 420 hk. Citera
rottis September 11, 2011 Author Report September 11, 2011 kan det vara så att bakaxeln stutsade. har ej tractionbars kan det vara felet. märkte inget iaf men var fullt upptagen med ljudet.. Citera
mhdin September 11, 2011 Report September 11, 2011 Jag har varit inne på att byta låda, för att få 5:e växeln.Då har folk sagt åt mig att T5 är för klen. sen hävdar vissa att den ska hålla.Men kollar man deras hemsida är det som John säger TKO som gäller. Citera
1096 September 11, 2011 Report September 11, 2011 Tycker det låter skumt ändå, antingen har du haft grym otur eller var inte lådan bättre... Även om den var förstärkt så måste den varit frisk i huset från början. Får de gå hårt så är det inte alltför sällan lagerlägena pressat ut, menar då läget mellan ingående/utgående axel och bottenstocken - avståndet mellan dessas centrumlinjer ökas och kuggen glider isär helt enkelt. Men visst, det kan ligga på fel sidan gränsen med din 408a. Jag kan bara jämföra med min Fox och det är ju inte riktigt samma sak. Den studsar i stort sett aldrig i bakvagnen, kör även 3.73 i den så det går lite lättare för lådan än standard. Hade du fått det garanterat att det skulle hålla? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.