Janne H September 19, 2011 Report September 19, 2011 Hej Har fått tag i led lampor med två funktioner. jag satte det först i mina standard strålkastare det blev kanon. lampan är gjord så att vid parkeringsljus vit sken, vid blink kopplas vit sken bort och endast gult sken syns vid blink.Då jag snart snart ska rega min bil, så ringde jag både carspect och dekra och frågade om jag satte in dessa lampor i mina backljus, om de skulle god känna detta. det blev en långt samtal men båda och fick samma inställning som jag, då jag inte ändra orginal funktion och bara får en extra funktion i samma utrymme, så såg de inte det som något problem.Vi får väl se när jag regar den. Citera
Slycke Johan September 20, 2011 Report September 20, 2011 Enligt en bilinspektör som utför reg-bes av fordon så är denna lampa ej längre godkänd. Har tydligen gått ut ett meddelande till alla kontrollanter om att dom ej får släppa igenom denna kombination längre. Jag har tidigare använt mig av denna lampa då den är utmärkt just pga att man inte behöver två olika ljuskällor för parkering och blinkers.Däremot så har du ju inte skrivit vad för bil du avser och sedan står det standard strålkastare??Förklara gärna mer hur du menar... Citera
Recommended Posts