Fastninja Posted September 29, 2011 Report Share Posted September 29, 2011 Upptäckte idag att mitt bälte inte låser när man hugger tag i det. Inte heller på passagerarsidan. Känns sådär bra att man kört omkring utan ett fungerande bälte. Nu är frågan om det är någon typ av idiotiskt handhavande för att det ska funka eller om rullarna är kassa helt enkelt. Någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
javelin70 Posted September 30, 2011 Report Share Posted September 30, 2011 De funkar säkert, amerikanska bälten brukar fungera annorlunda än de vi är vana vid. Märkte samma sak på en direktimporterad Cherokee jag hade. Det sitter en liten pendel i botten av bältesrullen, så fort det blir en lite hastigare rörelse så låser bältet direkt. Om man rycker tillräckligt snabbt så brukar de låsa också. Jag märkte att de fungerade bra när jag fick tvärbromsa Cherokeen en gång, bältet låste direkt. Verkar sitta samma typ av bälten i en Dodge Neon (flyttsak) jag hade tidigare också, kompisen som har den nu ringde och frågade om samma sak. Fördelen med de här bältena är att de inte låser så fort man försöker dra ut dem, det gjorde tex volvobältena som satt bak i Cherokeen, fullständigt odugliga!Har inte kollat vad det sitter för bälten i min 95:a, ska göra det. De kan ju vara annorlunda eftersom den är nysåld i japan.Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fastninja Posted October 2, 2011 Author Report Share Posted October 2, 2011 Bra att veta. Får se om jag kan provocera fram en låsning på dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts