Jump to content

Ett varningens ord...


mnilsson

Recommended Posts

..angående en inte okänd företeelse men som kan spåra ur om man inte passar sig: Nämligen att de man handlar av (både på nätet och annars) bokar köpesumman mot din kortkredit tills antingen transaktionen är genomförd och den hamnar i ditt saldo eller en viss tid gått ut (normalt 14 dagar). Inget konstigt med det men jag hamnade rejält på mellis när jag försökte handla grejor till min 5.0 HO motor på RJM Injection Tech. Av nån anledning så accepterade inte webbshopen min adress och käck som man är så försökte jag med alla upptänkliga stavningar utan framgång. Enda problemet med det var att köpesumman (några tusen SEK) bokades mot min kortkredit varje gång jag tryckte på knappen. Efter ett antal försök var jag körd. Nu efter de 14 dagarna är min kredit i ursprungligt skick igen. Tur att jag inte behövde kortet till några större utgifter under tiden. Givetvis ringde jag killen i USA och undrade om han kunde hjälpa mig men hans attityd mot kunder är ökänd på forumen där borta så den kontakten gav ingenting.

Så: Prova inte många gånger om ni stöter på såna problem när ni handlar på nätet. För mig var detta första gången det inte funkat med mitt kort.

//Mats

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...