Jump to content

mnilsson

Medlemmar
  • Inlägg

    292
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

mnilsson's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag har köpt mycket prylar på Hansen. Beställer via Mekonomen här i Göteborg, det kommer oftast dagen efter och priserna är bra. Man upphör aldrig att förvånas över deras enorma sortiment. mvh, Mats
  2. Hej, en ministarter brukar ha väldigt många hål i flänsen så att man skall kunna vrida startern relativt motorn så att solenoiden får plats. Är det helt kört oavsett på din bil? //Mats
  3. Hej, har Nissan Maxima skivor med Audiok runtom samt en tvåkretscylinder med servo från VP Autoparts (avsedd för skivor runt om) på min -66:a. Satte också dit en bromskraftsfördelare på bakkretsen. Bromsar som en modern bil, nåt som behövs när man skall ut i trafiken bland alla nyare bilar. //Mats
  4. Hej, med startrelä menar jag de två kontakter längst bak inne i solenoiden som sluts när solenoiden drar och startar startmotorn. Så funkar de flesta europeiska bilarna men jänkarna har (hade) en fäbless för externa startmotorreläer. Det är nog solenoiden som är känslig för värme då den består av en spole av koppartråd. Fördelen med ministartern (den jag har iallafall) är att man kan välja läge på solenoiden relativt starterns monteringshål. Då kan man vrida bort den så långt från värmekällorna som möjligt. Mvh, Mats
  5. Hej, kan bara rekommendera ministartern! Är du smart bygger du bort startrelät på samma gång eftersom det är inbyggt i en ministarter. Ett problem mindre. Köpte min från Enginekitracing. Mvh, Mats
  6. Samt neutrallägeskontakt... Mvh, Mats
  7. Jag ville att min bil skulle vara mer "clean" och dessutom se lägre ut så jag monterade inte tillbaka varken tröskellisterna eller fuskscopen på min 66:a. Men så är jag en förtappad själ som kör med 17-tums fälgar, polybussningar och gastrycksdämpare.... Mvh, Mats
  8. Hej, det är de nya hel/halvljusen som behöver ett relä var mellan lamporna och original ljusomkopplare. P-ljusen kan du koppla direkt utan relä, den effekten är inte så stor. Själv byggde jag helt nytt elsystem så jag har inte gjort detta på en original kabelmatta, men det är väl inte så märkvärdigt. Mvh, Mats
  9. Hur är gummibussningen som ventilen sitter i? Den var väldigt torr på min bil och då blir det en vacuumläcka. //Mats
  10. Grymt jobb Mikael! Vilken dejavu, man känner igen varenda punktsvets även om det var några år sedan jag svetsade upp min bil. Cabbarna är SÅ rostiga. mvh, Mats
  11. Har lagt till litet material från renoveringen av min T5-låda. //Mats
  12. Själv satte jag in en Griffin i min 66:a med 5.0HO och är fruktansvärt nöjd. Eftersom det var en generisk modell fick jag göra nya fästen (ställde den på plastklackar som i sin tur står på de sneda förstärkningarna till bromsstagen). Elfläkten fick flytta till framsidan. Efter alla problem med den nya kinatillverkade originalkylen så fattar jag inte varför jag inte gjorde detta tidigare. Men, livet är fullt av prioriteringar... //Mats
  13. Hej, One Stop Shop i Partille klädde mina bakre paneler samt monterade min cab. De gjorde bra jobb tycker jag. //Mats
  14. Eftersom gummi åldras så beror det helt på hur gammal den är. Är det originalet så kan du vara säker på att behöva byta. Jag lossade min som suttit monterad i två år och den gick bra att återanvända. //Mats
×
×
  • Create New...