Jump to content

Kompressormatning av 302


SimBjo88

Recommended Posts

Tjenare

Jag har en 302 ifrån 1972 som som jag är sugen på att kompressor mata lite granna!

tänkte höra lite med folket här på forumet om lite tips å rekommendationer, intresset ligger i att köpa från andra sidan pölen , så gärna lite länkar samt även om ni vet om lite litteratur som man kan köpa för att läsa på så man vet lite vad man gör! för tillfället så ligger effekten på standard nivå men önskar att få upp att till en 400 eller mer om det går för en rimlig peng . men som sakt är tacksam för alla tips å rekommendationer !!

Tackar på förhand

Med vänliga hälsningar

Simon Björk

Link to comment
Share on other sites

Kompressor är kul - så är det bara....

Om vi kör med öppna kort så långt som möjligt :P - Du skriver rimlig peng där nånstans.... Vad är taket? Eller tanken med taket för nån verklighet blir det sällan... det brukar spricka halvvägs nånstans... skämt o sido...

Vi är säkert ett antal här på forumet som kan bistå med en del erfarenhet vad gäller tryckt Ford Smallblock och vi har nog alla olika idéer...

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

tja tanken är väll att det inte ska överstiga en 50 papp iallafall men vem vet var det stannar :P hehe man har ju mailat lite med dem andrasidan pölen men tycker dem är svåra att få ur ngn information! verkar mer intresserad av att sälja än service !!

låter kanon du jag är tacksam för all hjälp man kan få i detta avlånga böjda land !! tackar :D

Link to comment
Share on other sites

Två exempel på byggen som ligger runt 400hk utan kompressor...

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=24714&album=23267

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=24714&album=23269

Bägge dessa hämtades på lokal USskrot för vettig peng... 351an fick en helrenovering av bottendelen - borr och stresshoning samt deckning och slip av vevaxel. Allt nytt form av slitdelar på båda motorerna... Edelbrock TopEnd-kitt på båda men en lagom vass CompCam rullkam i femnollan...

Vilken typ av kompressor är det du tänkt dig?

Link to comment
Share on other sites

Två exempel på byggen som ligger runt 400hk utan kompressor...

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=24714&album=23267

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=24714&album=23269

Bägge dessa hämtades på lokal USskrot för vettig peng... 351an fick en helrenovering av bottendelen - borr och stresshoning samt deckning och slip av vevaxel. Allt nytt form av slitdelar på båda motorerna... Edelbrock TopEnd-kitt på båda men en lagom vass CompCam rullkam i femnollan...

Vilken typ av kompressor är det du tänkt dig?

JA det var min tanke med att inte ha ngt kompressor först men så började man tänka efter att den blir kanske jobbigt att köra maskineriet och måste hålla varv när man är på krusningen! så just nu håller jag på och kollar om det är mycket dyrare att bygga med kompressor än bygga sugmotor!!

Min tanke har varit att använda http://www.summitracing.com/parts/WND-77-174FSB-1/ men även en så kallad Hampton har jag också tittat på men dem är lite dyrare!!

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...