Jump to content

Fartbegränsad?


javelin70

Recommended Posts

Jag har inte testat men det verkar som om alla bilar sålda i japan har en fartbegränsning på 180 km/h. Min 95:a GT är nysåld i japan så den bör ju vara fartbegränsad i så fall, någon som vet hur man får bort begränsningen om det är så? Vet att en Dodge Neon sport jag hade som var importerad från californien hade både fartbegränsning (~190 km/h) och varvtalsbegränsning, vet inte om det är så i flera stater i USA?

Micke

Link to comment
Share on other sites

Antingen ska du hitta någon som "chippar" den. Eller så får du göra som så många andra här, beställa exempelvis en SCT Xcal 3 och en custom tune från brenspeed, torq eller någon annan.

Det är väl rätt begränsat till en 95:a med EEC-IV, från -96 är det ju enklare. Har sett att det finns till EEC-IV nånstans, får leta lite. Vore ju annars bra om man kunde ladda en originalmjukvara utan hastighetsbegränsningen.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Du kanske ska testa om den är begränsad innan du börjar beställa en massa grejer...

Man får hålla ner gasen lääänge på en orginal Gt för att komma upp i 200 btw

Ja, det lär ju gå betydligt fortare att komma upp i fart med din :) ! Hamnar man på autobahn kan det ju vara roligt att komma upp i mer än 180, det ska den ju klara utan problem även om den är original.

Fartbegränsad är den säkert, det är tydligen lag i japan att bilarna inte får gå fortare än 180.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Du kanske ska testa om den är begränsad innan du börjar beställa en massa grejer...

Man får hålla ner gasen lääänge på en orginal Gt för att komma upp i 200 btw

ääääh snack....kolla mitt klipp i min tråd på youtube får du se hur lång tid det till 200....i en vanlig GT...inte i en freddans monster musse. :)

Att batterilampan blinkar var att jag fipplat med generatorn och inte dragit åt skruven med rätt moment :)

Ändrade %s av %s (%s)
länk
Link to comment
Share on other sites

Ja, jag såg sen att han har en 95a....

Ska kika på din sen..kommer inte in på garaget.org på jobbet, om du inte har en länk till youtube?

Jag måste nog ta och slänga på o/r x-pipen samt ny utväxling så du inte somnar när jag filmar nästa gång :)

Link to comment
Share on other sites

ääääh snack....kolla mitt klipp i min tråd på youtube får du se hur lång tid det till 200....i en vanlig GT...inte i en freddans monster musse. :)

Att batterilampan blinkar var att jag fipplat med generatorn och inte dragit åt skruven med rätt moment :)

0-100 blev 6 sekunder och 0-200 blev 23 sekunder. Kunde inte låta bli att *klocka* dig. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...