October 31, 201113 yr comment_109158 Jag har inte testat men det verkar som om alla bilar sålda i japan har en fartbegränsning på 180 km/h. Min 95:a GT är nysåld i japan så den bör ju vara fartbegränsad i så fall, någon som vet hur man får bort begränsningen om det är så? Vet att en Dodge Neon sport jag hade som var importerad från californien hade både fartbegränsning (~190 km/h) och varvtalsbegränsning, vet inte om det är så i flera stater i USA?Micke
November 1, 201113 yr Author comment_109190 Ny mjukvaraFrågan är var man kan få det fixat i sverige?Micke
November 2, 201113 yr comment_109232 Antingen ska du hitta någon som "chippar" den. Eller så får du göra som så många andra här, beställa exempelvis en SCT Xcal 3 och en custom tune från brenspeed, torq eller någon annan.
November 2, 201113 yr Author comment_109240 Antingen ska du hitta någon som "chippar" den. Eller så får du göra som så många andra här, beställa exempelvis en SCT Xcal 3 och en custom tune från brenspeed, torq eller någon annan.Det är väl rätt begränsat till en 95:a med EEC-IV, från -96 är det ju enklare. Har sett att det finns till EEC-IV nånstans, får leta lite. Vore ju annars bra om man kunde ladda en originalmjukvara utan hastighetsbegränsningen.Micke
November 2, 201113 yr comment_109254 Du kanske ska testa om den är begränsad innan du börjar beställa en massa grejer...Man får hålla ner gasen lääänge på en orginal Gt för att komma upp i 200 btw
November 3, 201113 yr Author comment_109263 Du kanske ska testa om den är begränsad innan du börjar beställa en massa grejer...Man får hålla ner gasen lääänge på en orginal Gt för att komma upp i 200 btwJa, det lär ju gå betydligt fortare att komma upp i fart med din ! Hamnar man på autobahn kan det ju vara roligt att komma upp i mer än 180, det ska den ju klara utan problem även om den är original.Fartbegränsad är den säkert, det är tydligen lag i japan att bilarna inte får gå fortare än 180.Micke
November 3, 201113 yr comment_109272 Du kanske ska testa om den är begränsad innan du börjar beställa en massa grejer...Man får hålla ner gasen lääänge på en orginal Gt för att komma upp i 200 btwääääh snack....kolla mitt klipp i min tråd på youtube får du se hur lång tid det till 200....i en vanlig GT...inte i en freddans monster musse. Att batterilampan blinkar var att jag fipplat med generatorn och inte dragit åt skruven med rätt moment Ändrade %s av %s (%s) länk
November 3, 201113 yr comment_109274 Gääääsp Skämt åsido.. Men du har väl en nyare 4,6 liters? Det här är min med bara headers och avgassystem, inga kattar..Utväxlingen tror jag var orginal här? eller kanske var den bytt? kommer inte ihåg http://www.garaget.org/video/28427
November 3, 201113 yr comment_109275 Ja, jag såg sen att han har en 95a....Ska kika på din sen..kommer inte in på garaget.org på jobbet, om du inte har en länk till youtube?Jag måste nog ta och slänga på o/r x-pipen samt ny utväxling så du inte somnar när jag filmar nästa gång
November 4, 201113 yr comment_109315 ääääh snack....kolla mitt klipp i min tråd på youtube får du se hur lång tid det till 200....i en vanlig GT...inte i en freddans monster musse. Att batterilampan blinkar var att jag fipplat med generatorn och inte dragit åt skruven med rätt moment 0-100 blev 6 sekunder och 0-200 blev 23 sekunder. Kunde inte låta bli att *klocka* dig.
November 5, 201113 yr comment_109346 Klocka den här också http://vimeo.com/26337274Det var inte lätt för kameran skakade samt du gjorde rullande start från 20 miles men jag fick fram ca 3 sekunder till 100. 10 sekunder till 200. Det är ungefär klockning.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.