Jump to content

69 HT Rullande förbättringsarbete.


PeterF

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Panhard eller ska du ha wattlink.:confused:

Har du kollat Janne J o. Linkans sidor, duktiga killar med många friska ideér.:P

Blir ett klassiskt panhard. Se om man orkar dra fram svetsen i helgen :) ska även sätta den sne monterade bakaxeln på sin rätta plats :)

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Ute och lekte lite, fegade lite.... köra sönder utan mobil i fickan är big no no

Kan ibland vara ett väldigt bra sätt att skaffa nya vänner för livet bara för man skiter i den moderna tekniken )

Link to comment
Share on other sites

Kan ibland vara ett väldigt bra sätt att skaffa nya vänner för livet bara för man skiter i den moderna tekniken )

Ligger nåt i det du säger :)

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Satte dit en annan fugge i dagarna! Testade en en holley 750 med vacum sekundärer..... har aldrig varit nåt fan av dessa då jag altid kört med mekaniska andraspjäll ..... detta va iaf en mkt positiv upplevelse.

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Blir ett klassiskt panhard. Se om man orkar dra fram svetsen i helgen :) ska även sätta den sne monterade bakaxeln på sin rätta plats :)

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

Ska du köra länkhuvuden i panhardstaget har SFRO rekommendationer om att storleken bör vara minst M16 på tyngre bilar. Kan för säkerhets skull kolla bygghandboken hemma senare om du är intresserad.

Link to comment
Share on other sites

Ska du köra länkhuvuden i panhardstaget har SFRO rekommendationer om att storleken bör vara minst M16 på tyngre bilar. Kan för säkerhets skull kolla bygghandboken hemma senare om du är intresserad.

Tjena. Satte faktiskt M16 i främre och M20 i bakre.... men kolla gärna vore ändå gott att veta fakta :)

/peter

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Tjena. Satte faktiskt M16 i främre och M20 i bakre.... men kolla gärna vore ändå gott att veta fakta :)

/peter

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

Momentstagen är inget problem, SFRO godkänner M16 i stagen i bakvagnen från Corvette C4 i Cobrabyggen. Ska kolla panhardstaget också.

Link to comment
Share on other sites

Momentstagen är inget problem, SFRO godkänner M16 i stagen i bakvagnen från Corvette C4 i Cobrabyggen. Ska kolla panhardstaget också.

Låter bra. Tack för hjälpen Klingan!

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Grymt!

Kanske några fler bilder så man ser mer?

skickat från sverige-norge soffan med ett hopp om att kunna göra egna "side pipes"

Här kommer en sidobild innan det va helt klart på vänstersidan. :)

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

post-6314-144839339786_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag är övertygad! Det får bli sidoutsläpp ;)

Har gruvat mig för tre tums över bakaxeln.... Bra lösning Peter :thumbup:

Precis. Det är det som har stört mig med! Jag 2.5" rör och har stört ihjäl mig på att när man matar på lite.... och kanske 150hk nos på det så slamrar det i någonstans under åbäket :)

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Precis. Det är det som har stört mig med! Jag 2.5" rör och har stört ihjäl mig på att när man matar på lite.... och kanske 150hk nos på det så slamrar det i någonstans under åbäket :)

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

Jag kommer att kopiera din idé :P

(Får hitta mig några inte allt för långa dämpare som ryms efter X pipan å före bakhjulen ...)

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer att kopiera din idé :P

(Får hitta mig några inte allt för långa dämpare som ryms efter X pipan å före bakhjulen ...)

Kör hårt Anders. Ska också skaffa nya lite tunnare dämpare så frigången under ökar lite granna.

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lite uppdatering. Bilen har i sommras blivit körd i dyno. Den lämnade precis över 400hk på driven. Kunde nog klämt ut lite till om jag inte fått ventilsläpp vid 5700rpm. Därför är en ny compcam XE 284 H beställd. Kommer bli en stånkande härlig tomgång och lite ny bearbetning av topparna för att få dit dubbelfjädrat. Samt ett annat och högre register att jobba på.

Nya egentillverkade ljuddämpare monterades till sidepipesen.

Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...