Jump to content

69 HT Rullande förbättringsarbete.


PeterF

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Holley är en mycket trevlig förgasare, men är inte 800 dp o. ta i lite?

Det tvistar de lärde om, Har duktigt portade toppar så lite extra flöde gör nog gott även om en 750 säkert hade räckt! Kom över denna fugge för under tusenlappen, och köpte ett renoveringskit för en femhundring. :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
[ATTACH=CONFIG]18187[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]18188[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]18189[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]18190[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]18191[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]18192[/ATTACH]

Tänkte förklara bilderna lite då det inte gick att göra som thumbnails

Gjorde om mina fjädersäten som det rekomenderades från andra forummedlemmar. Detta är resultatet.

Bild1: nya axeln som jag fräste ner i båda ändar

Bild2: här syns borrmallen som jag svarvade till och pressade i den gamla gummibussnings hylsan

Bild3: som bild 2 fast annan vy på borrmallen

Bild4: det nya lagerhuset som jag svarvade till och satte lager i, satte även i en smörjnippel.

bild5: Sidan på lagerhuset samt hur jag låste lager och axel! körnslagen är egentligen överkurs då jag svarvade säten till lagrena, dom kommer inte längre in. När jag senare tillverkade passagerarsidan så finns inga körnslag då det inte är nödvändigt, Låsring sitter på båda sidor av axel som låser både lager och axel

Bild6: svarvade hylsan i 2 steg så det inte tog emot den lilla knölen som finns präglad i fjädersätet

Link to comment
Share on other sites

Lite nytt. Sänkfjäder VS gammal fjäder. Och bild när jag monterat dit det, Där syns även dom nytillverkade fjädersätena.

Handlade från VP Autoparts, snabb leverans och bra tillmötesgående.

post-6314-144839174671_thumb.jpg

post-6314-144839174659_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Snyggt jobbat Peter! Har du test kört?

Tjena och tack! Man behöver en klapp ibland :) Nix har Inte testkört än! Gjorde shelbysänkningen i samma veva och sen ska dom renoverade bromsoken dit .. Sen ska bilen ner på marken igen! Hoppas iof på att hitta en annan utv till bakaxeln också :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Idag har jag fått ner bilen på hjulen igen! Sänkningen blev bra, resultatet av en shelbysänkning, 1" kortare fjädrar och Gabrieldämpare.

Tillverkade nya nedre fjädersäten som i det totala måttet gjorde att bilen blev lite högre. Men jag är nöjd, bilen sjönk ihop ca 40mm.

post-6314-144839175949_thumb.jpg

post-6314-144839175923_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu



×
×
  • Create New...